Pruga Beograd - Niš
-
- Mašinovođa
- Poruke: 171
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Lokomotive 20-087 i 01-102 u železničkoj stanici u Nišu.
- Prilozi
-
- 20-087-Nis.jpg (62.85 KiB) Pregledano 1968 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
- Prilozi
-
- Mladenovac.jpg (97.8 KiB) Pregledano 1948 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Ralja . Vidi se ulaz u tunel.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8246
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Pruga u dolini Južne Morave u blizini železničke stanice Stevanac, neposredno iza Stalaća :
Izvor : arhiv AUT
Izvor : arhiv AUT
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
želim da ispričam jednu malu priču kako je nastala železnička stanica i grad Mladenovac. U par nastavaka pokušaću da to uradim.
Mladenovac
Knez Milan Obrenović je 1881. godine udarcem srebrnim budakom označio početak radova na prvoj trasi železnice u Srbiji, trasa se pružala od Beograda do Niša.
Armija geometara, inžinjera i radnika krenula je u pohod na Srbiju. Njihov zadatak je bio da izgrade državu koja je vekovima rušena.
Mladenovac
Knez Milan Obrenović je 1881. godine udarcem srebrnim budakom označio početak radova na prvoj trasi železnice u Srbiji, trasa se pružala od Beograda do Niša.
Armija geometara, inžinjera i radnika krenula je u pohod na Srbiju. Njihov zadatak je bio da izgrade državu koja je vekovima rušena.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Nastavak
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Na trasi pruge odabrana su sela u kojima će se graditi železničke stanice. Planovima je bilo predviđeno
da se jedna od tih stanica izgradi podno Kosmaja u selu Međulužje. To nikako nije odgovaralo komšijama iz sela Mladenovačke Livade. Bili su svesni značaja železnice za budućnost njihovog sela, zato su rešili da pribegnu lukavstvu. Geometri su prostor buduće stanice obeležili belim kolčevima. Lukavi Mladenovčani su pod otkriljem noći premeštali ove oznake u svoje selo. Geometri su ih sutradan vratili na prvobitno mesto, iIsta stvar se desila naredne
žž
da se jedna od tih stanica izgradi podno Kosmaja u selu Međulužje. To nikako nije odgovaralo komšijama iz sela Mladenovačke Livade. Bili su svesni značaja železnice za budućnost njihovog sela, zato su rešili da pribegnu lukavstvu. Geometri su prostor buduće stanice obeležili belim kolčevima. Lukavi Mladenovčani su pod otkriljem noći premeštali ove oznake u svoje selo. Geometri su ih sutradan vratili na prvobitno mesto, iIsta stvar se desila naredne
žž
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
večeri i jutra. Ova igra je trajala danima i na kraju upornost se isplatila. Stanica je izgrađena u Mladenovačkim Livadama i sudbina ovog sela zauvek je izmenjena.
U neposrednoj blizini nove železničke stanice nikla je kafana „Kosmaj”, koja je kasnije postala scetište muzičara, pesnika i boema.
Železnička stanica kafana „Kosmaj” Ceo kraj se razvijao velikom brzinom pa je već 1893. godine ukazom kralja Aleksandra Obrenovića, selo na obali rečice Lug, proglašeno varošicom i ime je skraćeno u Mladenovac.
U neposrednoj blizini nove železničke stanice nikla je kafana „Kosmaj”, koja je kasnije postala scetište muzičara, pesnika i boema.
Železnička stanica kafana „Kosmaj” Ceo kraj se razvijao velikom brzinom pa je već 1893. godine ukazom kralja Aleksandra Obrenovića, selo na obali rečice Lug, proglašeno varošicom i ime je skraćeno u Mladenovac.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Novo naselje raslo je između dva važna puta. Beograd – Niškao deo trase Orijent Expresa, najslavnijeg voza u istoriji želeunice, sa jedne i Kraljevskog druma Beograd – Topola sa druge strane, privukli su u mladu varoš brojne trgovce i zanatlije.
Interesantno je kako je nastao grad, a dve najtarije zgrade, i prve podignute u Mladenovcu i damas još postoje. To su zgrada železničke stanice i kafana Kosmaj.kafana je podignuta 1882/83 kao baraka, a 1885. je zidana i danas još postoji,
kraj
Interesantno je kako je nastao grad, a dve najtarije zgrade, i prve podignute u Mladenovcu i damas još postoje. To su zgrada železničke stanice i kafana Kosmaj.kafana je podignuta 1882/83 kao baraka, a 1885. je zidana i danas još postoji,
kraj
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1865
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Ako smijem pitati? Zašto na početku na ovoj temi su slike iz Amerike, na slikama 2, 3, i 4?
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 30 gostiju