Pozdravljeni,
ja sam već urisavao prugu konjske željeznice iz vremena gradnje u zemljevid.
Pruga Bohinjska Bistrica - Zlatorog završavala je na km 13.
Nacrt, koji sam stavio ne može niko reči da je bilo stanje takvo i na kraju. To je
stanje 19.10.1915 !
Drugih nacrta nema. Ima jih u Vojnom arhivu u Beču, ali tamo jih ne ide niko tražit.
Kako vidimo,
na km 13 završava pruga na nadmorskoj visini 534 metara.
Uris skena pruge (dakle nije ništa "priređeno") u zemljevid...
Schaumann u knjizi: Bahnen zwischen Ortler und Isonzo, 1991
stavlja zaključnu stanicu Zlatorog i početnu stanicu za žičare za snabdevanje fronta na visinu 572 metara...
Schaumann je radio u Vojnom arhivu u Beču. Da li je pronašao koji drugi nacrt pruge ili žičara ja neznam. Zbog toga i ne mogu na kraju reči, kde tačno je bila stanica Zlatorog. A i neću nešto nagađati. Ako nema na terenu više nikakvih znakova o toj željeznici i žičarama, onda je potrebno pronači nacrt ili uris u katastar.
Nacta u arhivima u Sloveniji nema,
ucrte u katastar ima. Ali do sada si nije niko uzeo vrijeme, da bi to pretražio. Isto si ja nisam to pretraživao u arhivu.
U stvari je bio moj interes pronaći dokumente o vodnoj elektrani, koju je morala podići austrijska vojska, da je mogla preći na elektro vuću na ovoj pruzi.
Nacrte sam pronašao i možete jih vidjet na forumu vlaki.info:
Potopljen Vlak v Bohinjskem jezeru
Link:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=5997
O tome, da li su bile lokomotive Siemens ili Ganz bilo je već puno rasprava po drugim forumima, pa neću o tome raspravljat, dok nemamo nekih tačnih podataka iz arhiva ili literature.
pozdrav
Darko