Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
pa mogli bi staviti i nacrt stanice Capodistria/Koper...
pozdrav
Darko
pa mogli bi staviti i nacrt stanice Capodistria/Koper...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
postoji i slika stajališta Portorose/Portorož, koju je uradio Giulio Ruzzier.
Ali za ovu sliku nije postojala nijedna razglednica za osnovu. Nacrtao ju je po situaciji, koja je bila posle ukidanja pruge i mnogo detajla se je promenilo.
Ako pogledamo ucrt u katastar iz 1904. godine, vidimo, da pruga nije išla baš ob vili (crvena zgrada), u kojoj su prodavali karte...
Nacrt stajališta potvrđava, da je pruga odaljena od vile 11,60 metra (do sredine pruge):
A i po visini je pruga viša od sadašnjeg puta za 3,90 metara.
povečava, da se vidi rastojanje...
Sada je jasno, da slika, koju je uradio Giulio Ruzzier ne odgovara stvarnom stanju.
Pa kad nije bilo razglednice, možda mu već niko nije znao reći, kako je to izgledalo, pa si je uzeo malo stvaralačke slobode
pozdrav
Darko
postoji i slika stajališta Portorose/Portorož, koju je uradio Giulio Ruzzier.
Ali za ovu sliku nije postojala nijedna razglednica za osnovu. Nacrtao ju je po situaciji, koja je bila posle ukidanja pruge i mnogo detajla se je promenilo.
Ako pogledamo ucrt u katastar iz 1904. godine, vidimo, da pruga nije išla baš ob vili (crvena zgrada), u kojoj su prodavali karte...
Nacrt stajališta potvrđava, da je pruga odaljena od vile 11,60 metra (do sredine pruge):
A i po visini je pruga viša od sadašnjeg puta za 3,90 metara.
povečava, da se vidi rastojanje...
Sada je jasno, da slika, koju je uradio Giulio Ruzzier ne odgovara stvarnom stanju.
Pa kad nije bilo razglednice, možda mu već niko nije znao reći, kako je to izgledalo, pa si je uzeo malo stvaralačke slobode
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
kad stavljamo sve podatke zajedno, dodajemo još plakat ob otvaranju stajališta Portorose/Portorož dana 15.4.1904. godine.
Dakle 2 godine posle otvorenja pruge od Trsta do Buja.
Na plakatu piše, da je stanica na km 36.615, dakle je Roselli tačno stavio kilometražu. Pitanje, ko je pogrešio...
pozdrav
Darko
kad stavljamo sve podatke zajedno, dodajemo još plakat ob otvaranju stajališta Portorose/Portorož dana 15.4.1904. godine.
Dakle 2 godine posle otvorenja pruge od Trsta do Buja.
Na plakatu piše, da je stanica na km 36.615, dakle je Roselli tačno stavio kilometražu. Pitanje, ko je pogrešio...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
na stranici 40 već smo dobro obradili stanicu Capodistria/Koper i prugu do Semedelle/Semedele.
Na stranici 41 obradili smo stanicu Semedela.
Na stranici 42 smo obradili stajalište Portorose/Portorož.
Fali na obrada pruge od Semedele (km 24.08292) do Portoroža (km 36.61500), dakle više od 12 km pruge, sa stanicom Isola/Izola.
Najprije pogledamo, šta je stavio ljubitelj željeznica Marjan Kralj za ovu dionicu...
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Pod brojem 1 stavio je fotografiju vlaka odmah posle stanice Semedela (kod "pličaka"), dakle fotografija broj 1 nije tačna
Fotografija broj 2: Ob cesti Koper-Izola:
Fotografija broj 3: Panorama - pogled z vrha hriba na progo in vlak.
Kod Semedele stavio je Kralj još fotografiju: Vlak prihaja na Semedelsko postajo, iz Izolske smeri.
Sada treba da proverimo, da li su te fotografije tačne za područje oko Žusterne.
Najprije ova: Vlak prihaja na Semedelsko postajo, iz Izolske smeri.
Neznam, zbog čega ljudi vole da "seckaju" fotografije...
Ali se barem sada zna, da je bila to gostionica. Koja, e to je za sada još tajna...
Cijelu već smo imali, ali je bila loše resolucije...
Mene je najviše interesiralo, šta piše tamo na panoju sasvim lijevo
Sada znam
Baš mi treba jedna parcela za vilu
Nacrt pruge između Semedele i Žusterne...
Vidimo, da ide pruga na dva mesta pravo a put se savija. Teško je reći bez posebnih istraživanja, da li je fotografija 2 i 3 isto mesto. Potrebno je potražiti još koju fotografiju bolje resolucije..
Ova dionica mislim da je već kod oznake na nacrtu Prove...
pozdrav
Darko
na stranici 40 već smo dobro obradili stanicu Capodistria/Koper i prugu do Semedelle/Semedele.
Na stranici 41 obradili smo stanicu Semedela.
Na stranici 42 smo obradili stajalište Portorose/Portorož.
Fali na obrada pruge od Semedele (km 24.08292) do Portoroža (km 36.61500), dakle više od 12 km pruge, sa stanicom Isola/Izola.
Najprije pogledamo, šta je stavio ljubitelj željeznica Marjan Kralj za ovu dionicu...
link: http://razor.arnes.si/~esleko/parencana/index.html
Pod brojem 1 stavio je fotografiju vlaka odmah posle stanice Semedela (kod "pličaka"), dakle fotografija broj 1 nije tačna
Fotografija broj 2: Ob cesti Koper-Izola:
Fotografija broj 3: Panorama - pogled z vrha hriba na progo in vlak.
Kod Semedele stavio je Kralj još fotografiju: Vlak prihaja na Semedelsko postajo, iz Izolske smeri.
Sada treba da proverimo, da li su te fotografije tačne za područje oko Žusterne.
Najprije ova: Vlak prihaja na Semedelsko postajo, iz Izolske smeri.
Neznam, zbog čega ljudi vole da "seckaju" fotografije...
Ni ova nije cijelaželezocestnik piše:Pozdravljeni,
pozadi fotografije piše: "Med Semedelo in Izolo"
Iz fototeke Železniškega muzeja Ljubljana.
pozdrav
Darko
Ali se barem sada zna, da je bila to gostionica. Koja, e to je za sada još tajna...
Cijelu već smo imali, ali je bila loše resolucije...
Mene je najviše interesiralo, šta piše tamo na panoju sasvim lijevo
Sada znam
Baš mi treba jedna parcela za vilu
Nacrt pruge između Semedele i Žusterne...
Vidimo, da ide pruga na dva mesta pravo a put se savija. Teško je reći bez posebnih istraživanja, da li je fotografija 2 i 3 isto mesto. Potrebno je potražiti još koju fotografiju bolje resolucije..
Ova dionica mislim da je već kod oznake na nacrtu Prove...
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
- Prilozi
-
- StrunjanSt.jpg (97.46 KiB) Pregledano 2296 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
ivanjz, pozdravljen,
na razglednici stvarno piše železnička stanica Strugnano/Strunjan.
Ali to je bilo samo stajalište na prugi kod km 34.37270.
Izgledalo je ovako...
Dakle 5x3,5 metara. Na razglednici su putnici vani kučice.
pozdrav
Darko
na razglednici stvarno piše železnička stanica Strugnano/Strunjan.
Ali to je bilo samo stajalište na prugi kod km 34.37270.
Izgledalo je ovako...
Dakle 5x3,5 metara. Na razglednici su putnici vani kučice.
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Na ovom pdf časopisu ( http://www.casopis-gradjevinar.hr/asset ... -10-08.pdf ) pronađoh ovu fotografiju mosta ali nisam mogao odrediti lokaciju. Nadam se da će nam g.železocestnik pomoći.
Tu je crtež stanične zgrade Buje :
Tu je crtež stanične zgrade Buje :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
PECELJ, pozdravljen,
polako ču se specializirati za "neesencialni dio" Parenzane, dakle za dionicu u Italiji i Sloveniji.
Mi smo stanicu Capodistria/Koper već obradili.
Ali nismo obradili mosta preko potoka/rijeke Badaševica/Cornalunga/Fiumisin/Fiumicine, koji je odmah posle željezničke stanice u smjeru Semedele i Izole.
Nacrt:
strijela: most; u krugu piše pored potoka: Fiumicine, dakle sada italijanski Cornalunga, slovensko: Badaševica
Most imao je raspon 10 metara.
Kod stanice Buje je potrebno biti oprezan.
U početku je bila "na kat"....
U 1908. godini dogradili su još jedan sprat...to je onaj nacrt gore.
Postavlja se pitanje zašto ?
Pa zbog bržeg snabdevanja sa vodom za lokomotive...
Na spratu su bili rezervoari za 10.000 litara vode.
Ali ja mislim, da je bila važnija ona zgrada, na kojoj je napis: BUF...
pozdrav
Darko
polako ču se specializirati za "neesencialni dio" Parenzane, dakle za dionicu u Italiji i Sloveniji.
Mi smo stanicu Capodistria/Koper već obradili.
Ali nismo obradili mosta preko potoka/rijeke Badaševica/Cornalunga/Fiumisin/Fiumicine, koji je odmah posle željezničke stanice u smjeru Semedele i Izole.
Nacrt:
strijela: most; u krugu piše pored potoka: Fiumicine, dakle sada italijanski Cornalunga, slovensko: Badaševica
Most imao je raspon 10 metara.
Kod stanice Buje je potrebno biti oprezan.
U početku je bila "na kat"....
U 1908. godini dogradili su još jedan sprat...to je onaj nacrt gore.
Postavlja se pitanje zašto ?
Pa zbog bržeg snabdevanja sa vodom za lokomotive...
Na spratu su bili rezervoari za 10.000 litara vode.
Ali ja mislim, da je bila važnija ona zgrada, na kojoj je napis: BUF...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
treba da postoji neki red.
Mi idemo sada polako dalje od stanice Semedella/Semedela prema Izoli/Isola...
Prešli smo Žusterno...(kde stanice nema). Da vidimo koje fotografije je sakupio Majan Kral:
1. Proga pred Izolo:
Železniska proga prihaja v velikem loku v Izolo.
2. Trasa proge pri Rudi (Kovinotehni):
3. Most čez potok Viližan/Vilisan:
Fotografiju imamo na raspolaganju i u koloru
4.Železniška postaja Isola/Izola:
5. Železniška postaja Isola/Izola, pogled proti Kopru
(stanica je već povišena za sprat)
6. Prvi prihod vlaka v Izolo:
7. Železniška restavracija (Kulturni dom):
8. Ovinek v Jagodja
Velik ovinek pred predorom "Šalet".
9. Predor "Šalet" na izolski strani (Pri "kurji farmi"):
Sada je potrebno potražiti, šta mi imamo mi na ovoj dionici više nego Marjan Kralj
pozdrav
Darko
treba da postoji neki red.
Mi idemo sada polako dalje od stanice Semedella/Semedela prema Izoli/Isola...
Prešli smo Žusterno...(kde stanice nema). Da vidimo koje fotografije je sakupio Majan Kral:
1. Proga pred Izolo:
Železniska proga prihaja v velikem loku v Izolo.
2. Trasa proge pri Rudi (Kovinotehni):
3. Most čez potok Viližan/Vilisan:
Fotografiju imamo na raspolaganju i u koloru
4.Železniška postaja Isola/Izola:
5. Železniška postaja Isola/Izola, pogled proti Kopru
(stanica je već povišena za sprat)
6. Prvi prihod vlaka v Izolo:
7. Železniška restavracija (Kulturni dom):
8. Ovinek v Jagodja
Velik ovinek pred predorom "Šalet".
9. Predor "Šalet" na izolski strani (Pri "kurji farmi"):
Sada je potrebno potražiti, šta mi imamo mi na ovoj dionici više nego Marjan Kralj
pozdrav
Darko
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju