Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 60-62 na čelu putničkog voza u Osijeku.

http://www.google.com
Prilozi
60-62-Osijek-1.jpg
60-62-Osijek-1.jpg (189.05 KiB) Pregledano 2386 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 70-72 u Osijeku.

http://www.google.com
Prilozi
70-72-Osijek.jpg
70-72-Osijek.jpg (171.01 KiB) Pregledano 2385 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od PECELJ »

Pilana Gutmann :
Pilana Gutman.jpg
Pilana Gutman.jpg (89.53 KiB) Pregledano 2382 puta
Poslednje učitavanje od PECELJ dana 30 Jan 2015, 11:20, učitano 1 put ukupno.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od PECELJ »

Tipična šumska železnica u vreme Gutmanna :
Sz.jpg
Sz.jpg (154.8 KiB) Pregledano 2381 put
Izvor : časopis o šumama HR

Korisnikov grb
miladinb
Ložač
Poruke: 94
Pridružen: 31 Mar 2012, 07:52
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od miladinb »

Tipična šumska železnica u vreme Gutmanna.

Izvor: Hrvatske sume.
Prilozi
Gutman.jpg
Gutman.jpg (73.94 KiB) Pregledano 2379 puta

milanp
Mašinovođa
Poruke: 171
Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od milanp »

Da li je Gutman imao pruge manje širine od 1 m. Koliko se vidi iz ovih fotografija jeste. Koje su to bile pruge da li se zna?

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od mali.paja »

Gutman nije imao pruge uže od 1000mm. To su bile razne šumarije. Pruge kolosijeka 760mm su dolazile u Novsku, Kutinu, Majur, Popovaču, Bosanski Novi itd. U Kutinu je uzana pruga dolazila do kraja šezdeseti a možda čak početkom sedamdesetih. Na tim šumskim prugama čak je bila obaveza vlasnika da daje usluge putničkog prometa. Na forumu "zeljeznice.net" je o tome nešto pisao i Rosić. Do kad je to vrijedilo? Ne bih znao reći ali pretpostavljam da je to prestalo negdje u šezdesetim godinama sredinom. Nije tada bilo niti cesta niti autobusa kako ima danas. Ja sam se u šezdesetim još pod normalno vozio u kamionu kao autobusu. Lijepo bi se stavljale klupe. Ja se sjećam kao dijete da je iz Splita za Mostar i obratno autobus vozio 1-2 puta tjedno. Sjećam se dok sam živio u Zelenici isto tako da je dnevno bio samo 1 autobus za Kotor. Mislim da je išao za i iz Dubrovnika. Puno ljudi je ostajalo jer bi se već napunio BUS putem. Tamo gdje je pruga išla u šumu pogotovo nije bilo nikakvih puteva a o cesti da ne govorimo.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od mali.paja »

Gutmanova lokomotiva ispred Tehničkog muzeja u Zagrebu negdje sedamdesetih godina.

Slika

milanp
Mašinovođa
Poruke: 171
Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od milanp »

Hvala cenjenom malom paji na lepom odgovoru.

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 159
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica

Poruka od sdz361 »

Da li je Gutman imao pruge manje širine od 1 m. Koliko se vidi iz ovih fotografija jeste. Koje su to bile pruge da li se zna?

Gutman nije imao pruge uže od 1000mm. To su bile razne šumarije. Pruge kolosijeka 760mm su dolazile u Novsku, Kutinu, Majur, Popovaču, Bosanski Novi itd. U Kutinu je uzana pruga dolazila do kraja šezdeseti a možda čak početkom sedamdesetih. Na tim šumskim prugama čak je bila obaveza vlasnika da daje usluge putničkog prometa. Na forumu "zeljeznice.net" je o tome nešto pisao i Rosić.
Moram da ispravim malog.paju Gutman je imao i pruge koloseka 0,60 m a verovatno i 0,76 m. Zabunu izaziva činjenica da je Gutman imao dve kompanije: SPŽ/SDV koja je obavljala železnički saobraćaj na svojim prugama otvorenim za javni saobraćaj i S.H. Gutman koja je bila drvna industrija i koja je takođe imala svoje pruge i vozni park isključivo za industriske svrhe. Na meterskom koloseku je vozni park obe kompanije imao zajedničke oznake i tako se upotrebljavao doke je onaj na užim kolosecima imao drugačije oznake. Prema nekim fotografijama lokomotive koloseka 0,60 m su pre broja imale veliko slovo A a one koloseka 0,76 m imal veliko slovo B, ali to još treba proveriti.

Kad smo već kod ove teme da ispravim i podatak mog dragog prijatelja Tadeja oko šestoosovinske lokomotive 80-81. Deo pruge za koji je ona građena nikad nije preuzet od strane JDŽ/JŽ već je ostao kao industriska pruga. Zato to nije bila adheziona pruga u javnom saobraćaju sa najvećim usponom. Na ex SPŽ prugama koje je preuzela JDŽ/JŽ najveći uspon je bio 18 promila. Najaveći uspon na adhezionim prugama na JDŽ/JŽ je bio na deonici Senjski Rudnik - Ravna Reka u Srbiji i iznosio je ravno 50 promila. Ta pruga je imala i veoma male poluprečnike krivina i tu su mogle da rade samo lokomotive serije 90. Sve ostale serije nisu mogle da savladaju tako teške karakteristike. To je sigurno bila najteža pruga na mreži JŽ za vučno osoblje. Možda je samo deonica preko Bukovika u Makedoniji koloseka 0,60 m mogla da se meri po težini sa njom.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju