Slovenija
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Slovenija
Imam molbu za model. da otvori novu temu u industrijskim prugama Slovenije i ovaj post neka premesti.
Leški rudnik uglja
Leški rudari ispred ulaza u okno Franciskus. Godina se nezna, ali je sigurno da je nešto pre 1939, kada su tamo iskopana poslednja kolica uglja. Leški rudnik je pedesetih godima 19 veka bio najveći rudnik u Sloveniji, jer 1847 svi slovenački rudnici zajedno su kopali tri puta manje uglja nego Leški rudnik. Najviše rudara, 865, je bilo zapošljeno u rudniku tako da je 1882. ptozvodnja uglja iznosila 70 000 tona.
Leški rudnik uglja
Leški rudari ispred ulaza u okno Franciskus. Godina se nezna, ali je sigurno da je nešto pre 1939, kada su tamo iskopana poslednja kolica uglja. Leški rudnik je pedesetih godima 19 veka bio najveći rudnik u Sloveniji, jer 1847 svi slovenački rudnici zajedno su kopali tri puta manje uglja nego Leški rudnik. Najviše rudara, 865, je bilo zapošljeno u rudniku tako da je 1882. ptozvodnja uglja iznosila 70 000 tona.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pozdravljeni,
za one, koji ne vide dobro natpisa, dodajem malo veći natpis
Do godine 1875 vozili su ugalj do željezare Prevalje sa konjskom vućom po uzkotirni pruzi.
Baš se nezna, da li je ova lokomotiva Krauss München vozila i do rudnika ali je vozila od kolodvora Prevalje do željezare..
Na kraju je vozila ova:
pozdrav
Darko
za one, koji ne vide dobro natpisa, dodajem malo veći natpis
Do godine 1875 vozili su ugalj do željezare Prevalje sa konjskom vućom po uzkotirni pruzi.
Baš se nezna, da li je ova lokomotiva Krauss München vozila i do rudnika ali je vozila od kolodvora Prevalje do željezare..
Na kraju je vozila ova:
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Slovenija
Ako sam dobro razumeo i preveo i ovo je vezano za pomenti rudnik. Ako sam negde pogrešio zamolio bih gospdina branka da me ispravi..
Kad su hteli preći svojevremeno od Mežica do Črne, morali su proći kroz dva tunela: Fotografija prikazuje prirodni tunel na glavnom putu Mežica – Žerjav. U vreme kad još nije bilo tunela, put je vodio do skele.Ko je hteo da ide do Žerjava ili Črne, morao je ići vodom, tačnije skelom. Zbog te prepreke nije pravovremeno došlo do prosperiteta stanovnika Žerjave i Črne.
"Kužni križ" i danas postoji i vidljiv je sa puta.
Dva tunela na putu Mežica – Črna probijeni su 1921. godine, kada je rudnik produžio prugu uzanog koloseka na relaciji Prevalje Polena – Žerjav, i tada je krenuo voz
Pozdrav
Kad su hteli preći svojevremeno od Mežica do Črne, morali su proći kroz dva tunela: Fotografija prikazuje prirodni tunel na glavnom putu Mežica – Žerjav. U vreme kad još nije bilo tunela, put je vodio do skele.Ko je hteo da ide do Žerjava ili Črne, morao je ići vodom, tačnije skelom. Zbog te prepreke nije pravovremeno došlo do prosperiteta stanovnika Žerjave i Črne.
"Kužni križ" i danas postoji i vidljiv je sa puta.
Dva tunela na putu Mežica – Črna probijeni su 1921. godine, kada je rudnik produžio prugu uzanog koloseka na relaciji Prevalje Polena – Žerjav, i tada je krenuo voz
Pozdrav
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Slovenija
Na sajtu : Stare fotografije in razglednice Koroške, objavljena je ova zanimljiva informacija o ovoj pruzi, a odnosi se na poslednju fotografiju ove teme:
Prilažem fotografiju uzane železnice Prevalje – Žerjav, koja je izgrađena za potrebe rudnika. Pruga je radila od 1917. do 1934. godine, bila je dužine 13 km. Ova fotografija je verovatno snimljena između Poleno (Mežice) i Žerjav.Rudnik je prvo imao kamion, ali od njega nije bilo puno pomoći. Mislim da je čak imao drvene točkove.
Prilažem fotografiju uzane železnice Prevalje – Žerjav, koja je izgrađena za potrebe rudnika. Pruga je radila od 1917. do 1934. godine, bila je dužine 13 km. Ova fotografija je verovatno snimljena između Poleno (Mežice) i Žerjav.Rudnik je prvo imao kamion, ali od njega nije bilo puno pomoći. Mislim da je čak imao drvene točkove.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
cira-1, pozdravljen,
sa ovakvim vestima na facebook-u uvjek so problemi, jer si niko ne uzme u ruke ni knjige o lokalni historiji.Samo se prepisuje...
Sa prugom od Prevalj do Žerjava (rudnik olova) bilo je ovako:
U vrijeme prvog rata nestalo je vučnih životinja, pa su počeli razmišljati o uzkotračnoj pruzi iz Žerjava do Prevalj.
U prvoj fazi su dogradili prugu do Polene (1917), kasnije, 1921 povukli su prugu do Žerjava.
Prugu su stavili na put ali su trebali naplačivati koncesiju i sređivati i put i železnicu.
Polako su ustanovili, da to nije rentabilno. Imali su lokomotivu težine 20 tona, koja je mogla povuči 5 vagona. Imali su dve lokomotive po 80 KS i 18 teretnih vagona (za 5 tona).
Zbog toga su se odlučili, da če voziti sa teretnim cestnim vozilima. Kupili su TATRE.
Rasturili su prugu Prevalje-Žerjav i 1935 počeli voziti sa teretnim vozilima po putu.
Kupili su dva kamiona i šest prikolica i sve je bilo jeftinije.
Pored ovog tovornog vozila piše, da je vozio olovo prije 1917. godine.
Da li je to tačno, ne bih znao, jer nemam poznavanja teretnih vozila.
Fotografije iz knjige: 300 let Mežiški rudniki, Mežica 1965
Podaci iz knjige: Ivan Mohorič: Industrializacija Mežiške doline
pozdrav
Darko
sa ovakvim vestima na facebook-u uvjek so problemi, jer si niko ne uzme u ruke ni knjige o lokalni historiji.Samo se prepisuje...
Sa prugom od Prevalj do Žerjava (rudnik olova) bilo je ovako:
U vrijeme prvog rata nestalo je vučnih životinja, pa su počeli razmišljati o uzkotračnoj pruzi iz Žerjava do Prevalj.
U prvoj fazi su dogradili prugu do Polene (1917), kasnije, 1921 povukli su prugu do Žerjava.
Prugu su stavili na put ali su trebali naplačivati koncesiju i sređivati i put i železnicu.
Polako su ustanovili, da to nije rentabilno. Imali su lokomotivu težine 20 tona, koja je mogla povuči 5 vagona. Imali su dve lokomotive po 80 KS i 18 teretnih vagona (za 5 tona).
Zbog toga su se odlučili, da če voziti sa teretnim cestnim vozilima. Kupili su TATRE.
Rasturili su prugu Prevalje-Žerjav i 1935 počeli voziti sa teretnim vozilima po putu.
Kupili su dva kamiona i šest prikolica i sve je bilo jeftinije.
Pored ovog tovornog vozila piše, da je vozio olovo prije 1917. godine.
Da li je to tačno, ne bih znao, jer nemam poznavanja teretnih vozila.
Fotografije iz knjige: 300 let Mežiški rudniki, Mežica 1965
Podaci iz knjige: Ivan Mohorič: Industrializacija Mežiške doline
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Slovenija
Darko
Hvala na ovim činjenicama i fotografijama
Pozdrav
Hvala na ovim činjenicama i fotografijama
Pozdrav
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Železnička stanica Hrastnik na pruzi Zagreb-Ljubljana :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Stajalište (najverovatnije) Dolič u severoistočnom delu Slovenije. Snimak iz 1920.godine.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Slovenija
03-011 at Maribor.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pruga na ulazu u Sloven Grdec. Snimak iz 1962.godine.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 39 gostiju