Lokomotive serije JŽ 29

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od mali.paja »

PECELJ piše:Na sajtu je pisalo tačno tako - Gasko. Tražio sam po Internetu i Gasko i Gaško ali toga nema. Mislio sam da je Slovenija. Oni često greše.
Opet na lokomotivi ne vidi se jasno broj-samo se nazire.

Kad smo već tu imao bih par pitanja :

- da li su naše parne lokomotive vukle teretne vozove npr. iz Slovenije do nekog odredišta u Austriji ?

- Koliki je vek trajanja bio za šine uzanog koloseka na takvoj releciji kao što je bila npr.Sarajevo-Dubrovnik (na pravcu i u krivini) ?
- Koliki je bio vek trajanja pogonskog točka na lokomotivi a koliko na vagonu ?

Unapred hvala !
Malo listam po forumu pa vidim da je ovo neodgovoreno. Pokušat ću dati neki odgovor nekako otprilike. Baš precizno neće biti. Znam točno da su JŽ lokomotive obavljale vuču, to jest išle u Austriju na prijelazu JŽ Šentilj/OBB Spiefeld-Sreass. Austrijanci su dolazili iz OBB Rosenbach u JŽ Jesenice. Tko je obavljao vuču na prijelazu JŽ Prevalje/OBB Bleiburg ne bih znao. Ovdje je interesantno na je poslije '45 OBB vozio po jednom komadu pruge kroz Sloveniju (Jugoslaviju) dok nisu napravili prugu u Austriji i izbjegli vožnju po JŽ-u. Oni iz Bleiburga nisu imali prugu kroz Austriju nego su se morali koristiti našom do izgradnje prespoja. Nešto ću pokušat više doznati o tome pa napisati.
Za druga 2 pitanja bi odgovor mogao eventualno dati sdz361.
Nešto o trajanju pruge mogu reći kod pojave dizel lokomotiva serije 740. Lokomotiva je bila prejaka za uskotračnu tračnicu. Glava tračnice je za tu lokomotivu preuska. U čemu je bio problem? Lokomotiva je imala snagu od oko 600ks. To je negdje u rangu normalnotračne manevarke serije 732. Na usponima je lokomotiva trgala prugu. Pogotovo ako je padala kiša ili iz Dubrovnika kada bi se ujutro spustila slana. Na težim vlakovima bi otrgnula prugu kao sa brusilicom. Kada bi vagon naišao na to mjesto se osjetiulo unutra.
Žao mi je što nemam boli odgovor?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od PECELJ »

Hvala i na ovoliko g.mali.paja.

Nadam se da će naš poštovani g.sdz361 videti ovo pa će možda slediti i odgovor. Ona dva pitanja su dosta neobična a setio sam ih se sasvim slučajno.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od PECELJ »

parna lokomotiva JŽ 29-005 na nepoznatoj lokaciji :
$_57 29-005.JPG
$_57 29-005.JPG (255.99 KiB) Pregledano 3296 puta
Izvor : ebay

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 29-021.

http://www.google.com
Prilozi
29-021.jpg
29-021.jpg (80.93 KiB) Pregledano 3110 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od mali.paja »

ivanjz piše:Lokomotiva 29-021.

http://www.google.com
Ovo je negdje u Istri. U pitanju je brzi vlak za Pulu.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od mali.paja »

mali.paja piše:
ivanjz piše:Lokomotiva 29-021.

http://www.google.com
Ovo je negdje u Istri. U pitanju je brzi vlak za Pulu.
Da pojasnim zašto me asocira na vlak za Pulu?
Slika je najvjerovatnije nastala negdje u šezdesetim u drugoj polovici. Pruga za Koper još nije izgrađena ili bolje reći nije u javnom prometu. Ta pruga za Koper je u početku bila industrijski kolosijek. Za Pulu se vuča obavljala sa parnim lokomotivama. Ložionica Divača je imala u svom vlasništvu lokomotive serije 29. Cvijić bi se toga mogao sjećati što sad pišem. Navečer iz Zagreba je išao vlak 260 za Veneciju. Polazak je bio oko 22 sata kako koji VR. Vlak je složen bio iz 2 dijela. Prvi dio je išao za Veneciju (znao je imati i kursni vagon za Torino) a drugi dio je bio Zagreb-Pula. U Divači se vlak dijelio. U povratku je to bio vlak 261.
Na slici ovaj vlak čini mi se ima 5 vagona. Težina bi bila između 200-250 t.
U sedamdesetim godinama vuču za Pulu preuzimaju dizel lokomotive serije 642/643. Vlak su vukle po 2 lokoimotive. Ljeti je nekad znala biti i lokomotiva serije 661 podserije 4XX. Zašto taj dizel nije vozio zimi. Iz prostog razloga što nije imao parni generator i mogućnost grijanja.
Toliko od mene.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od mali.paja »

Moj informator kaže da bi slika sa 29-021 bila u Roču u Istri i da je vlak iz Pule prema Divači. Po mome bi vrijeme nastanka slike bilo negdje oko ovih datuma kad su dani najduži.
Mali OT koji nema veze sa temom ali ima općenito sa željeznicom. Zašto ljudi malo putuju vlakom na dulje relacije? Nekad smo išli po kavu u Trst vlakom koji je išao iz Zagreba oko 22 sata i bio tamo oko 5 sati ujutro.. Putovanje je trajalo 7 sati a do Venecije nekih 9 do 10 sati. Bio sam 11.06. ove godine u Trstu. Iz Zaprešića smo krenuli u 7.35 autom a u Trstu na kolodvoru bili u 10.15 sati. Malo više od 2.5 sati. Do Venecije treba oko 4 sata. I tko da se vozi vlakom? A da ne kažem koliko je još karta skupa. Za one koji ne znaju Zaprešić je od Zagreba udaljen 15 km i nalazi se na putu prema Sloveniji.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 29-003. U pozadini 03-011.

http://www.google.com
Prilozi
29-003-1966.jpg
29-003-1966.jpg (63.49 KiB) Pregledano 2994 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

mali.paja misli, da bi ja mogao odgonetnuti, kde je nastala ova fotografija.

Treba da priznam, da se nikad nisam vozio vlakom. Dobro, par puta u školi, kada smo se vozili na ekskurzije u školi. Sečam se još samo tunela...
Posle je došla motorizacija, nabavio sam fiću....

Dobro, poznajem puno fotografija, jer sam radio u žeezničkom muzeju u Ljubljani par mjeseci u fototeci, kada sam sakupljajo građu o Južnoj željeznici (Beč-Trst).

Serija JDŽ 29 bila je u ložioni Divača i Ljubljana.
Serija JŽ 29 nestala je sa pruga u Sloveniji 1975, a serija JŽ 03 već 1968. godine.

Lokomotiva na fotografiji (JŽ 29-003) bila je izlučena 1.5.1974 a JŽ 03-011 na slici bila je izlučena 1967 i 1968 kasirana.

Dakle fotografija je sigurna nastala prije 1967. godine. Mislim, da je godina fotografije 1966 tačna.

Fotografija je na željezničkoj stanici, kde su imali snabdevanje sa vodom i sa ugljem.

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 29

Poruka od mali.paja »

Vuče me na Zidani Most?

Pošalji Odgovor

Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju