Lokomotive serije JZ 26

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
milanp
Mašinovođa
Poruke: 171
Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od milanp »

Zaječar.
29-061-Zajecar-1961.jpg
29-061-Zajecar-1961.jpg (90.58 KiB) Pregledano 3361 put
makaze.jpg
makaze.jpg (9.38 KiB) Pregledano 3361 put

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od PECELJ »

Kao što ranije napomenuh, svaka čast !!!

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od mali.paja »

milanp piše:Zaječar.
29-061-Zajecar-1961.jpg
makaze.jpg
Koja bi bila ona lokomotiva u pozadini? Izgleda da je na nekom remontu?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od PECELJ »

Malo uvećana slika za pitanje g.mali.paja :
1111.jpg
1111.jpg (121.9 KiB) Pregledano 3344 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 242
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od Tanka vatra »

Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od mali.paja »

Tanka vatra piše:Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.
Hvala za odgovor. Kako su te lokomotive (DRB 50) dospjele u Jugoslaviju? Reparacijom? Lokomotiva 33-179 (50-010) je napravljena čak 1938. Pospishal za lokomotivu 33-230 kod nabrajanja domicila spominje osim Lapova još Niš i Požarevac. Nema Rume? Kad bi onda bila u Požarevcu? Koje godine bi ova lokomotiva nestala iz voznog parka JŽ-a? Za lokomotivu 33-178 (50-312) nema podataka dok za 33-179 navodi domicil Doboj.

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 159
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od sdz361 »

Tanka vatra piše:Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.
Mislim da ova lokomotiva nije imala velike deflektore. Ima nekoliko njenih slika s kraja 40-tih i početka 50-tih Između Ristovca i Skoplja.
ZM181 11.jpg
ZM181 11.jpg (215.22 KiB) Pregledano 3323 puta
Kao što se vidi nema ni male ni velike deflektore. Koliko je poznato veliki deflektori posle II sv. rata nisu više ugrađivani jer se pokazalo da su i mali (i naravno jeftiniji i lakši za ugradnju) sasvim dovoljni. Na JŽ inače su i mali deflektori vrlo retko ugrađivani uto vreme već je pravljen onj konus oko dimnjaka. Zato je malo verovatno da je prilikom neke rekonstrukcije posle 50-tih na ovoj lokomotivi ugrađen velik deflektor a posle ponovo skinut. Moguće daje nekadašnji šef pobrkao ovu sa nekom drugom lokomotivom.

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 242
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od Tanka vatra »

Po pitanju deflektora na ovoj lokomotivi,kolega sdž361 je u pravu.Prevideo sam da je ta lokomotiva proizvedena kod
Schwartzkopffa 1942.god,pod brojem 11937,kao "prelazna ratna lokomotiva".Dakle u vreme kada je Rajh sprovodio rigorozne
uštede u materijalu,pa samim tim bilo kakva ugradnja deflektora nije dolazila u pitanje.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 26-004.

http://www.google.com
Prilozi
26-004.jpg
26-004.jpg (70.04 KiB) Pregledano 3180 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Poruka od PECELJ »

Lokomotiva JŽ 26-080 animljena u Zagrebu 1969.godine :
s-l1600  locomotive 26.080 at Zagreb 69.jpg
s-l1600 locomotive 26.080 at Zagreb 69.jpg (251.78 KiB) Pregledano 3041 put

Pošalji Odgovor

Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju