Lokomotive serije JŽ 61

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3151
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod PECELJ » 30 Jan 2017, 11:32

Još jedna fotografija lokomotive JŽ 61-001. Snimljena je isto u Sarajevu 1967.godine.

$_57 61-001 SA 67.JPG
$_57 61-001 SA 67.JPG (234.31 KiB) Pregledano 240 puta

Izvor : ebay

Korisnikov grb
ivanjz
Ministar železnica
Poruke: 4096
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod ivanjz » 11 Feb 2017, 12:34

Drugi svetski rat. Železnička stanica Zemun. Lokomotiva 61-005.

http://www.google.com
Prilozi
61-005-Zemun-Okupacija.jpg
61-005-Zemun-Okupacija.jpg (79.46 KiB) Pregledano 208 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 888
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod mali.paja » 12 Feb 2017, 00:36

Na slikama u krupnom planu je lokomotiva serije 122. Samo se u donjem desnom uglu vidi pločica lokomotive serije 61. Velika je razlika između tih serija lokomotiva. Serija 61 je tender lokomotiva dok serija 122 ima zasebni tender. Za one koji ne znaju što je tender lokomotiva malo pojašnjenje. Soremnik za ugalj i vodu kod tender lokomotiva se nalazi na samoj lokomotivi. Maksimalna brzina takve lokomotive kada vozi sa dimnjakom naprijed ili natrag (rekli bi vozi natraške) je uvijek ista. Lokomotiva sa zasebnim tenderom spremnik uglja i vode vuče za sobom. Vožnja takvih lokomotiva kada su išle natraške je ovisila kakav je bio tender. Ukoliko je bio dvoosovinski ili troosovinski tender maksimalna brzina je bila 50km/h. Ukoliko je bio tender sa obrtnim postoljima najveća dozvoljena brzina je bila 60km/h. Neke serije lokomotiva sa zasebnim tenderom su bile izuzetak. Tako je lokomotiva serije 05 i 06 imala istu brzinu nevovisno da li ide sa tenderom ispred. Kasnijim promjenama propisa su malo ti kriteriji ublaženi a novonastale uprave od bivšeg JŽ-a su donijele svoje propise. Tako sada u Sloveniji lokomotiva serije 33 ima jednaku najveću dozvoljenu brzini neovisno da li vozi sa tenderom iza ili ispred a to je 80km/h.
Ukoliko ima još kakvo pitanje stojim na raspolaganju.

Korisnikov grb
ivanjz
Ministar železnica
Poruke: 4096
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod ivanjz » 12 Feb 2017, 13:14

Vrlo lep tekst gospodine mali paja kao i uvek. Hvala!

http://www.google.com

Korisnikov grb
ivanjz
Ministar železnica
Poruke: 4096
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod ivanjz » 05 Mar 2017, 14:51

Lokomotiva SDŽ 203, kasnije JŽ 61-051.

http://www.google.com
Prilozi
loko-1930.jpg
loko-1930.jpg (55.83 KiB) Pregledano 133 puta

PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3151
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod PECELJ » 20 Mar 2017, 12:11

Lokomotiva JŽ 61-043 snimljena u Zagrebu 1958.godine :

61-043 Zagreb, 1958. Sa sajta Library..jpg
61-043 Zagreb, 1958. Sa sajta Library..jpg (228.68 KiB) Pregledano 96 puta

Izvor : ebay

cvijic
Mašinovođa
Poruke: 180
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod cvijic » 20 Mar 2017, 21:29

61-053

PECELJ
Ministar železnica
Poruke: 3151
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 61

Porukaod PECELJ » 21 Mar 2017, 12:00

Hval g.cvijicu.
Izvinjavam se što nisam proverio na samoj lokomotivi njen broj.
Na ebay-ju je pisalo pogrešno.

Pozdrav !!!


Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta