Prošlo je četrdesetak godina kako je ukinuta pruga uskog koloseka i kako se život naše varošice promenio. Kako vreme prolazi tako smo sve skloniji da idealizujemo prugu i „ćiru“ i sve one koji su jeli taj „garavi“ hleb, da s ponosom pričamo o njihovoj odgovornosti i tačnosti, a da zaboravljamo na sve muke kojima su bili pritisnuti. Ono što je bilo do tih ljudi, obavljali su sa mnogo truda i požrtvovanja, međutim bilo je i momenata kada su ostajali bespomoćni pred odronima, drvećem palim preko pruge u vreme nepogoda, rekama koje su se često izlivale, jer nasipa nije bilo, a i mnogo šta drugo. Ratni vihori su često pustošili i siromašili Srbiju,a ni vlasti nisu bile nešto naročito brižne pa da zaštite i prirodu i ljude, pa i te naše vozove koji su nam umnogome olakšavali život.
Tako se dogodilo da jedne noći, krajem pedesetih godina prošlog veka, na pruzi Beograd-Lajkovac, na delu između Malog Borka i Jabučja „mašina“ iskusnog mašinovođe Milana Jokića i njegovog ložača Vidoja Ilića naleti na kamenje i panjeve koji su se nekako našli na pruzi. Ova grdosija lepotica ostala je na svojim točkovima, da ne kažemo nogama, kako i priliči pravoj dami, ali se zato pruga značajno iskrivila i nekoliko je vagona je izletelo iz šina. Povređenih je bilo, ali, na sreću, niko nije izgubio život. Udar je bio tako žestok da se lokomotiva vratila unazad. Mašinovođa i ložač su bili nepovređeni, ali je zato nastradao Jokićev ručni sat ruske marke „Zenit“ koji je i dobio od železnice sa ugraviranim svojim imenom. Na satu je ostao „ožiljak zauvek, ali, bar tako mislimo, i na duši njegovog vlasnika i zbog sata, ali još više zbog lokomotive , putničkih vagona i, svakako, povređenih putnika. O „mašinama“ se brinulo kao o deci, a sat je potvrda uspešnog rada a time i života.
Milicija je obavila svoj deo posla, doktor Banković se pobrinuo za povređene, a šta je dovelo do udesa, ne znamo. Ipak, kako bi rekao naš narod, putnike i osoblje voza Bog je imao na umu.
Udes u Skobalju
Zanimljive priče sa motivima uskog koloseka
Urednik: mitra
-
- Desetar pruge
- Poruke: 20
- Pridružen: 30 Mar 2012, 12:41
- Kontakt:
Povratak na “Priče sa uskog koloseka”
Skoči na
- ULAZ
- ↳ O forumu
- ↳ Za naše nove članove
- ŽELEZNICA
- ↳ Putnički saobraćaj
- ↳ Železničke stanice danas
- ↳ Železničke pruge u Srbiji - stanje danas
- ↳ Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada
- ↳ Vozna sredstva današnje železnice
- ↳ Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži
- ↳ Infrastruktura
- ↳ Železnica na filmu i televiziji
- ↳ Putopisi
- ↳ Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice
- ↳ Knjige, časopisi....
- ↳ Zanimljivosti
- ↳ Priče o ljudima i železnici
- ↳ Priče iz života
- ↳ Strane pruge
- USKI KOLOSEK
- ↳ Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji
- ↳ Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Sloveniji
- ↳ Pruge uskog koloseku u svetu nekada i sada
- ↳ Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka
- ↳ Priče sa uskog koloseka
- ↳ Lokomotivske knjige
- INDUSTRIJSKE PRUGE
- ↳ Industrijske pruge u Srbiji danas
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uzanog koloseka u Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje lokomotive uskog koloseka na industrijskim prugama
- TRAMVAJI I ŽIČARE
- ↳ Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima
- MODELARASTVO
- ↳ Makete, modeli, upravljanje...
- INFO
- ↳ Pitanja, predlozi, ankete, kritike...
- ↳ Zanimljivi linkovi vezani za železnice
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju