Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni...

Urednik: ivanjz

Pošalji Odgovor
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od mali.paja »

Dizel lokomotive na JŽ-u na uzanim prugama se pojavljuju dosta kasno, praktički pred njihovo ukidanje. Na prugama koje nisu bile pod upravom JŽ-a (Zagreb-Samobor) i na nekim industrijski kolosijecoma je već bilo tih lokomotiva, doduše ne puno. To su bile uglavnom slabije lokomotive koje se ne bi baš pokazale na našim uzanim prugama, koje su u velikom postotku bile brdske. Od tvornice ĐĐ u S.B. ŽTP Sarajevo je naručio izradu dizel lokomotiva. Prvotno su to zamišljene kao dizel električne lokomotive. I po izgledu lokomotive serije 740 vidi se da je fizički slična normalnotračnoj lokomotivi serije 642. Kod same konstrukcije pojavio se problem smještanja elektromotora radi uskog frema. Tako su lokomotive postale dizel hidraulične. Prva serija (nulta) je napravljena bez generatora pare. Kasnije je napravljena podserija (sto) sa generatorom pare. Jednostavno je prekopiran i umanjen generator sa normalnih lokomotiva serije 642. Međutim nije se baš to pokazalo dobro. Dolazilo je često do kvarova generatora pare. Ne može se nešto tek samo tako umanjiti. Radi toga su često na vlaku bile 2 lokomotive, parnjača radi grijanja a dizelka je vozila i održavala vozna vremena.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8216
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od PECELJ »

Tehnički podaci :

Skica :
740.jpg
740.jpg (94.58 KiB) Pregledano 4045 puta
Slika

colicdusan325
Šef stanice
Poruke: 434
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od colicdusan325 »

Samo je lokomotiva serije 740-001 sa jedne i druge strane cela imala staze,8[osm] bocnih vrata na duzem delu dvoje vrata na kracem delu.kasnije sve su imale 9[devet] bocnih vrata na duzem delu,kao i cetvoro vrata na kracem delu.staze na celu sa jedne i druge strane nisu postojala.inace sve mere su ostale nepromenjene.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8216
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od PECELJ »

Dizel lokomotiva JŽ 740 :
740-1.jpg
740-1.jpg (102.99 KiB) Pregledano 3908 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od ivanjz »

740-107 rudnika Banovići.

http://www.google.com
Prilozi
740-107.JPG
740-107.JPG (234.28 KiB) Pregledano 3840 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od ivanjz »

D>izel lokomotiva 740-023 u Austriji.

http://www.google.com
Prilozi
740.JPG
740.JPG (125.32 KiB) Pregledano 3726 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od ivanjz »

Dizel lokomotiva 740-024 u Austriji ili Dubrovniku.

http://www.google.com
Prilozi
740-024.JPG
740-024.JPG (125.38 KiB) Pregledano 3726 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Poruka od mali.paja »

Lokomotive su najvjerovatnije u Kapfenbergu u Austriji. Dubrovnik sigurno nije. Lokomotive su najvjerovatnije tek pristigle iz Jugoslavije 1980. O ovim lokomotivama sam pisao sa reportaže iz Austrije prošlo ljeto. Možete o tome ovdje pogledati.

http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ija/page-4

Pošalji Odgovor

Povratak na “Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 17 gostiju