Lokomotive serije JZ 189

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni...

Urednik: ivanjz

lozacev sin
Ložač
Poruke: 135
Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od lozacev sin »

presa piše:189-005 u stanici u Sarajevu.

http://www.goodle.com
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 159
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od sdz361 »

lozacev sin je napisao:
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Ove lokomotive, serije 189, su bile sistema Klose. Nazvan po svom konstruktoru, Švajcarskom inženjeru Adolfu Kloseu, to je bio mehanizam povezivanja osovina koji je omogućavao njihovo radijalno postavljanje u krivinama, što je bilo vrlo važno za lokomotive uskog koloseka. To je dozvoljavalo njihov lak prolazak kroz oštre krivine. Pošto je ovaj sistem zahtevao prilično složen mehanizam poluga i zglobova sa spoljne strane točkova, cilindri sa krmilom su morali biti smešteni sa unutrašnje strane rama tj. između točkova. Zato i nemogu da se vide na slikama. Ono što stoji poprečno napred i vama liči na cilindar (ali nema veze sa tim) je rezervora za zbijeni vazduh za kočnicu. Pored ove serije Kloseov mehanizam sa unutrašnjim cilindrima su imale i lokomotive serija 178, 185 i 186. Taj sistem je bio popularan na Bosanskim železnicama od 1885. godine do 1903. godine kada su napravljena bolja rešenja ovog problema, pa se otada ovakve lokomotive više nisu gradile.

Nadam se da sam bio koliko-toliko jasan.

lozacev sin
Ložač
Poruke: 135
Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od lozacev sin »

sdz361 piše:lozacev sin je napisao:
На овим првим серијама никако не видим цилиндре ово што видим некако ми попречно постављено
Ove lokomotive, serije 189, su bile sistema Klose. Nazvan po svom konstruktoru, Švajcarskom inženjeru Adolfu Kloseu, to je bio mehanizam povezivanja osovina koji je omogućavao njihovo radijalno postavljanje u krivinama, što je bilo vrlo važno za lokomotive uskog koloseka. To je dozvoljavalo njihov lak prolazak kroz oštre krivine. Pošto je ovaj sistem zahtevao prilično složen mehanizam poluga i zglobova sa spoljne strane točkova, cilindri sa krmilom su morali biti smešteni sa unutrašnje strane rama tj. između točkova. Zato i nemogu da se vide na slikama. Ono što stoji poprečno napred i vama liči na cilindar (ali nema veze sa tim) je rezervora za zbijeni vazduh za kočnicu. Pored ove serije Kloseov mehanizam sa unutrašnjim cilindrima su imale i lokomotive serija 178, 185 i 186. Taj sistem je bio popularan na Bosanskim železnicama od 1885. godine do 1903. godine kada su napravljena bolja rešenja ovog problema, pa se otada ovakve lokomotive više nisu gradile.

Nadam se da sam bio koliko-toliko jasan.
Хвала на објашњењу.Имао би још питања о неким механизмима на парњачама али незнам да ли има посебно страница на форуму за таква питања.Ево сад само једно,Зашто парњача кад креће ХУКЋЕ тј бије дим у вис из димњака.Да ли то можда није онај празни ход из цилиндра који тренутно није под притиском и он се празни и она пара и притисак иду у димљак и праве вакум до ложишта и тако распирује јачу ватру.Слично као данашњи турбо.

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 159
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od sdz361 »

lozacev sin je napisao:
Хвала на објашњењу.Имао би још питања о неким механизмима на парњачама али незнам да ли има посебно страница на форуму за таква питања.Ево сад само једно,Зашто парњача кад креће ХУКЋЕ тј бије дим у вис из димњака.Да ли то можда није онај празни ход из цилиндра који тренутно није под притиском и он се празни и она пара и притисак иду у димљак и праве вакум до ложишта и тако распирује јачу ватру.Слично као данашњи турбо.
Da, otprilike to je tako. Para koja je odradila svoje u cilindrima (ali još uvek ima pritisak veći od 1 atm) pomoću paroizlaznih cevi ide u takozvanu duvaljku koja u prostoru dimnjače (tj. tamo gde izlazi dim iz ložišta) pravi niski pritisak, vakum koji pospešuje sagorevanje. Taj proces se naravno odigrava svo vreme tokom rada parne mašine ali se karakterističan huk javlja uglavnom prilikom polaska ili na velikim usponima zato što je tada regulator koji reguliše stepen punjenja cilindra parom najčećše otvoren do kraja (tj. količna pare koja ulazi u jednom ciklusu u cilindar je najveća) a brzina je još uvek mala. U toku vožnje regulator je obično samo delimično otvoren ili čak i zatvoren a brzina parne je mašine veća pa nema tog huka i "bijenja" dima u vis.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 189-013 u stanici Višegrad.

http://www.google.com
Prilozi
189-013-Visegrad.jpg
189-013-Visegrad.jpg (150.18 KiB) Pregledano 3069 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 189-032 u Višegradu.

http://www.google.com
Prilozi
189-032.jpg
189-032.jpg (164.23 KiB) Pregledano 3016 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 189-005 u ložionici u Sarajevu.

http://www.google.com
Prilozi
189-005-Sarajevo.jpg
189-005-Sarajevo.jpg (49.79 KiB) Pregledano 2975 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 189-022.

http://www.google.com
Prilozi
189-022.jpg
189-022.jpg (132.29 KiB) Pregledano 2951 put

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od PECELJ »

U pitanju je že.stanica Srnetica.

zokivoz
Šef stanice
Poruke: 422
Pridružen: 29 Maj 2012, 10:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 189

Poruka od zokivoz »

189-005 Sarajevo.
Prilozi
189-005-Sarajevo.jpg
189-005-Sarajevo.jpg (93.14 KiB) Pregledano 2938 puta

Pošalji Odgovor

Povratak na “Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju