Да морало би се мало уситнити у цепанице да је лакше убацивати а сечење вероватно незамисливо због набијеник каменчића.А онако импрегнирани мислим да би одлично горели.Мени причао машиновођа да су ако се нађе каквих дрва крај пруге или комада прагова то стану и покупе и ложе и знатно уштеде на угљу и то им се одрази на veću плату а то се звало премијаmali.paja piše:Teoretski se to moglo koristiti ali u praksi sumnjam da je to ikad koršćeno. Prag je dugačak i dosta težak. 2 čovjeka jedva manipuliraju sa njim. Pogotova skretnički pragovi. Ne vrijedi nove pragove impregnirati pa sa njima ložiti jer je skuplje od uglja. Eventualno stari pragovi. Prije toga bi ih trebalo raspiliti. Samo kakva bi to pila trebala biti. Ne znam da li je tko od vas pokušavao piliti prag. Samo za 1 prag ne bi dovoljan bio jedan lanac. To iskre frcaju na sve strane.lozacev sin piše:Једно питање.Да ли је железница икада користила старе дотрајале прагове за ложење локомотива?Да ли је то дрво имало снагу да оствари довољну температуру?
Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fotog.
Urednik: alend
-
- Ložač
- Poruke: 135
- Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
Kad smo vec u OFF-u....
Mozda je bilo ubacivanja delova pragova u loziste lokomotiva, ali sigurno znam da nikome u ulici prepunoj zeleznicara,
nije padalo na pamet da donose sa pruge , koja je prolazila kroz naselje, stare pragove ili delove istih i to trpaju u svoje stednjake ili peci.. Komade uglja palih sa tendera DA.
Impegnacija pragova je stvarala nemoguci smrad u kuci i gust dim koji je zacepljivao dimnjake na kucama.
O klinovima , smoli, ulju, fekalijama da ne pisemo.
Ni kalorijska vrednost takvih pragova nije bila nesto..
Uobicajeno su to bili natruli ili nagoreli pragovi(od zara),novi i ispravni se nisu ni sklanjali...
Kontra pitanje je-
Da li bi u svojoj kuci ubacivali u pec natrulo drvo prepuno smole i starog ulja
Mozda je bilo ubacivanja delova pragova u loziste lokomotiva, ali sigurno znam da nikome u ulici prepunoj zeleznicara,
nije padalo na pamet da donose sa pruge , koja je prolazila kroz naselje, stare pragove ili delove istih i to trpaju u svoje stednjake ili peci.. Komade uglja palih sa tendera DA.
Impegnacija pragova je stvarala nemoguci smrad u kuci i gust dim koji je zacepljivao dimnjake na kucama.
O klinovima , smoli, ulju, fekalijama da ne pisemo.
Ni kalorijska vrednost takvih pragova nije bila nesto..
Uobicajeno su to bili natruli ili nagoreli pragovi(od zara),novi i ispravni se nisu ni sklanjali...
Kontra pitanje je-
Da li bi u svojoj kuci ubacivali u pec natrulo drvo prepuno smole i starog ulja
-
- Vozovođa
- Poruke: 212
- Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
Негде сам прочитао да за реконструкцију пруга Србија увози из Француске неколико хиљада дрвених прагова. Зна ли неко да ли је то истина и где ће се употребити ти прагови? Зашто се увозе дрвени прагови кад се увелико користе бетонски а постоје и пластични од рециклиране пластике? Неверујем да су у Југославији увозили прагове па ме занима где су се производили прагови у Југославији. Није овде место за ово питање али да дам предлог: у склопу теме о некој прузи ко има податке нека напише за које је осовинско оптерећење саграђена та пруга, или вагони који су коришћени за коју носивост су грађени, који типови шина су употребљивани, који типови скретница и слично. Има тога на неким темама али врло мало...
Срећна нова година.
Срећна нова година.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1855
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
Pragovi su se proizvodili i u Jugoslaviji. Najprije par rečenica o pragovima. Mogu biti drveni, betonski, željezni i u novije vrijeme plastični. Prvo o drvenim pragovima. Rade se od bukovog i hrastovog drveta. Najkvalitetniji su od hrastovine. Prije upotrebe prag se impregnira. U Hrvatskoj se to obavlja u Mahičnom. To je na pruzi Karlovac-Metlika (Slovenija). Osim pragova tu su se impregnirale bandere za telefonske linije i rasvjetu. Da li se sada koriste? Uglavnom vidim da postavljaju betonske stupove za to. Može se još puno toga pronaći. Ali kod izmjene miču drvene a postavljaju betonske (nedugo kod mene u ulici) stupove. Kada se hrast impregnira on ne upija tu smolu kao bukva. Bukva to upija kao spužva. Uglavnom se sada sve radi sa armiranobetonskim pragovima. U Poljskoj su mi pokazali drvene pragove ugrađene samo u krivinama. To su pruge za 160 km/h. Imate nepregledni beton i onda u krivini drvo. Nekad su se dosta koristili i željezni pragovi. Kod nas se još može pronaći na pruzi kroz Istru. Moguće ih je naći i na industrijskim kolosijecima. Uglavnom se miču. Veliki nedostatak im je problem izolacije. To je problem suvremenih signalno sigurnosnih uređaja koji na željeznom pragu ne mogu se izolirati. Za plastične pragove nisam upoznat jer je to novatorija a sa time se nisam sretao u svom radu. Koliko znam nekad je bila u Bijelom Polju tvornica pragova. Kakva je situacija sada ne bih znao reći. Znam da su iz Srbije pred moj odlazak u mirovinu dolazili drveni pragovi na impregnaciju. Sada su dosta strogi ekološki propisi glede impregnacije. Smola je kancerogena. Znam da je u Hrvatskoj zabranjena prodaja i izvoz starih pragova. Nekad se to prodavalo jeftino. Može se i sada dobiti badava ako poznaš nadzornika pruge. Što se tiče loženja ne preporučam nikomu. Ja sam tako dobar bio sa nadzornikom pruge. Bilo je to početkom devedesetih. Rat na sve strane. Nema uglja iz Bosne i Srbije. Ja sam imao peć za centralno u podrumu i ložio pragove. Još kad je bio hrastov prag nije toliko mastan. Ali bukva!!! U dimnjaku vam se napravi sloj kao da ste asfaltirali. Susjed mi je pokušao sa motornom pilom pragove razrezat. Nismo ni jedan prag uspjeli. Vatra sjeva na sve strane. Na kraju sam sa onom digačkom pilom (Zagorci kažu pilak) gdje dvojica na svakoj strani vuku.Tamcic piše:Негде сам прочитао да за реконструкцију пруга Србија увози из Француске неколико хиљада дрвених прагова. Зна ли неко да ли је то истина и где ће се употребити ти прагови? Зашто се увозе дрвени прагови кад се увелико користе бетонски а постоје и пластични од рециклиране пластике? Неверујем да су у Југославији увозили прагове па ме занима где су се производили прагови у Југославији. Није овде место за ово питање али да дам предлог: у склопу теме о некој прузи ко има податке нека напише за које је осовинско оптерећење саграђена та пруга, или вагони који су коришћени за коју носивост су грађени, који типови шина су употребљивани, који типови скретница и слично. Има тога на неким темама али врло мало...
Срећна нова година.
Zašto kupujete pragove u Francuskoj? Tko zna? Jeftinije to vama dati badava nego da oni moraju zbrinjavati to ekološki. Kod nas u Hrvatskoj je bilo nešto slično. Doduše nisu bili pragovi nego putnički vagoni. Iz Švedske smo kao humanitarnu pomoć dobili putničke vagone koji su imali u oplati azbest. Njima je to bilo skupo zbrinjavati pa su uvalili nama. Naše radnike nitko nije ni upozorio niti dao zaštitna sredstva kod rezanja tih vagona. Još jedna takva garnitura ima u Sarajevu od 3-4 vagona. Znam da su vozili prema Pločama. Toliko odmene i sretna Nova godina.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
- Prilozi
-
- BeoLoz1.jpg (107.8 KiB) Pregledano 4746 puta
-
- Ložač
- Poruke: 135
- Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
Може ли неко навести тачан датум и годину последње парне лок у Београду.
-
- Šef stanice
- Poruke: 427
- Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
Mislim da je to bilo 1974. lok. 01-117 odvukla putnicki za Zajecar.lozacev sin piše:Може ли неко навести тачан датум и годину последње парне лок у Београду.
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
-
- Šef stanice
- Poruke: 427
- Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
Odlican (5). Imam ovo sliku,ali ne mogu da je nadjem.To je to.shuca piše:
-
- Ložač
- Poruke: 135
- Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
- Kontakt:
Re: Železnička stanica Beograd na starim razglednicama i fot
Ја сам поставио питање на последњу било какву парну локомотиву која је радила на станици у Београду да ли маневарка или путнички воз.Е сад одлично се сећам маневарке парњаче око ложионе БГД 1990 год.Сад незнам о чему се ради да имамо оволико одступање у годинама и то 17 год
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Ahrefs [Bot] i 7 gostiju