"Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini

Bosna i Hercegovini imala je možda i najveći broj ovih pruga. Vratimo sećanja.
DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevin

Poruka od DraganFo »

Lijepa fotografija "Maglićeve" željeznice. Voz prelazi preko mosta na rijeci Bistrici i pristiže u stanicu Uprava željeznica, kako se nekada zvala. Ovde je bila ložionica i centralna radionica za sve opravke.
Prilozi
Brod.jpg
Brod.jpg (199.63 KiB) Pregledano 4233 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevin

Poruka od DraganFo »

Na fotografiji Miška Kranjeca se lijepo vidi ovaj most i sa desne obale Bistrice.
Prilozi
Bistrica1.jpg
Bistrica1.jpg (136.05 KiB) Pregledano 4182 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevin

Poruka od DraganFo »

Na ovoj fotografiji "Maglićeva" kompozicija ulazi u stanicu Miljevini iz pravca Rataja. Prešla je prije stotinjak metara stari drveni most preko rijeke Bistrice. U pozadini su stnični kosijeci koji su se nadovezivali na željeznicu Rudnika u Miljevini.
Prilozi
Miljevina1.jpg
Miljevina1.jpg (192.8 KiB) Pregledano 4182 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevin

Poruka od DraganFo »

Seperacija Rudnika uglja u Miljevini. Ovdje se vršio utovar uglja. U prvom planu je vjevoravtno rudnička lokomotiva.
Prilozi
Miljevina2.jpg
Miljevina2.jpg (191.88 KiB) Pregledano 4182 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevin

Poruka od DraganFo »

Ljeti smo često planinarili na Pašinoj Poljani jednoj lijepoj visoravni kroz kroz koju je prolazila "Maglićeva" željeznica. Pješačili smo uz "Maglićevu" prugu. Na kraju Pašine Poljane se nalazio čekrk pomoću kojeg su vagoni spuštani u Palež. Na ovim fotografijama Tadeja Bratea vidi se lijepo ovaj čekrk.
Prilozi
Palez1.jpg
Palez1.jpg (136.63 KiB) Pregledano 4180 puta
Palez2.jpg
Palez2.jpg (236.29 KiB) Pregledano 4180 puta

DraganFo
Kondukter
Poruke: 53
Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevin

Poruka od DraganFo »

Koliko je lijepa Pašina Poljna vidi se na fotrografiji.

Na Googlovoj mapi ucrtao sam poziciju čekrka.

Sjećam se da je postojala "Maglićeva" pruga koja je išla sa Pašine Poljane pa sve skoro do sela Vrbnice. Bio je na njoj jedan veliki drveni most. Vidim da ovog kraka nema na kartama. Možda sdž361 zna nešto o tome.
Prilozi
PasinaPoljana.jpg
PasinaPoljana.jpg (98.89 KiB) Pregledano 4179 puta
PasinaPoljanaCekrk.jpg
PasinaPoljanaCekrk.jpg (122.18 KiB) Pregledano 4179 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

evo ZVONARE 53 88 još u Brodu na Drini...
zvon-1a.jpg
zvon-1a.jpg (124.77 KiB) Pregledano 3861 put
Lokomotiva je izrađena prema Pospichalovoj Statistici godine 1912 u tvornici O&K. Tvornički broj: 5388

link: http://www.pospichal.net/lokstatistik/29451-maglic.htm

Fotografija je iz Železniškega muzeja u Ljubljani. Izgleda, da je bila objavljena u reviji Nova proga. Članak tek treba da pronađem.

Zahvaljujem ravnatelju muzeja prof. Mladenu Bogiću, da je dozvolio objavu fotografije na forumu.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini

Poruka od železocestnik »

A "zvono" baš je već u lošoj kondiciji...
zvon-1b.jpg
zvon-1b.jpg (107.79 KiB) Pregledano 3861 put
A i tvornički broj se malo bolje vidi ;)


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini

Poruka od železocestnik »

Još nešto: ako pogledamo Pospichalovu statistiku "ispod crte", saznajemo o ovoj lokomotivi još neke stvari:

"Herkunft der O&K 5388/12 nach Lieferverzeichnis O&K:
geliefert als 785mm-Lok an Oberschlesische Zinkhütten AG, Rosamundehütte; ab 1937 Hümmlinger Kreisbahn "WAHN III", Umbau auf 75omm; 1941 Verkauf an Fa. Teich; ab 1944 bei HK im Einsatz; 1947/49 Umbau, dann Verkauf an Fa. Ardsen, Kassel"

Dakle:
Prodata je bila nova novcata kao 785 mm lokomotiva "Oberscghlesische Zinkhütten AG, Rosamundenhütte (dakle Gornje šlezijskim rudnicima cinka).
Od 1937 su kod Hümlinger Kreisbahn "WAHN III" preradili lokomotivu na 750 mm.
Godine 1941 bila je prodata firmi Teich.
Od 1944 bila je u upotrebi kod HK.
U godinama 1947/49 bila je preuređena i prodata firmi Ardsen, Kassel.
Kada je došla na šumsko željeznicu firme VARDA nije zapisano.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: "Maglićeve" šumske željeznice

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,
radivojf piše:Ovu sliku dobio sam od kolege čiji je otac bio mašinovođa na “Maglićevim” šumskim željeznicama. Snimljena je u Paležu pedesetih godina.

Slika

Iza lokomotive vide se drvene barake u kojima su stanovali radnici u zabitima Zelengore daleko od naseljenih mjesta. Ako se bolje uveća pločica na lokomotiva vidi se slijedeće.

Slika

Lokomotiva nosi fabrički broj 4378. Lično se ne sjećam ove lokomotive.
Ova lokomotiva bila je izrađena kod Krauss & Comp. München godine 1901.

Krauss & Comp.: https://www.historisches-lexikon-bayern ... Krau.C3.9F

Više podataka o lokomotivi kod Pospichala: http://www.pospichal.net/lokstatistik/29451-maglic.htm

I kod Chestera je zapisana kod PDI Maglić, posle GP Rad, Travnik; GP Peter Mečave, Vitez i završila: Ciglana Lašva, Turbe

pozdrav
Darko

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju