Šumska željeznica firme "Ugar" Turbe

Bosna i Hercegovini imala je možda i najveći broj ovih pruga. Vratimo sećanja.
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4244
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Šumska željeznica firme "Ugar" Turbe

Porukaod ivanjz » 27 Sep 2016, 11:34

Gospodin Ugaric je napisao:

"ŠUMSKA ŽELJEZNICA FIRME UGAR pokrivala je šumske prostore planina :
- Vlašića do 1935. godine , trasa Turbe - Gostilj s mrežom odvojaka prema Blatnici , Ćavin Dolu , Ilomskoj i Korićanima ,
- Vranice do 1942. godine , kada su od NOP-a zapaljeni pogoni u Turbetu i drveni mostovi na trasi do baze u Sebešiću .
Sijećam se imena lokomotiva : JULA (SARAJEVO) , BEOGRAD , BEBA , HEDA , DORA , MAĐARICA , JARAC , ROGA .
Sebešićki pogon sa stambenom kolonijom je elktrificiran 1940. godine .
Poslije 1945. godine ovaj je pravac obnovljen s početnom stanicom i pogonima ali sada iz Nove Bile .
Dolazkom moćne kamionske tehnike željeznice su ugasle .
Moji roditelji i mnogi poznati su radili i živjeli , u svoje vrijeme , kao i drugi nastavno od šumske željeznice ;
Volio bih doći do raspoloživih podataka jer je riječ o jednom velikom pogonu od kojeg je živjelo oko 10.000 duša u
Lašvanskoj dolini i planinama , čak su iz Puračića organizirano dolazili radnici u sezonsku sijeću šume , koju su akordanti
izvlačili do stovarišta za utovar u prikaldne podvoze-vagone . Iz šumskih revira Javoraće , Ribnice , Goletice dovezeni
su vagoni u Sebešić i formirali kompoziciju za spust do pilane u Turbetu ( Trasom : Mutnica , Pavlovica , Opara , Trenica ,
Kasapovići , Bojna iznad Travnika , Turbe kolonija i Pilana ) .
Karte reambulirane 1932. su mi dostupne kao i fotosi iz toga vremena i života na firmi UGAR .
Obzirom na godine starosti ( rođen sam 1932. godine ) namjera mi je , dok je još bistra glava , pretočiti-uobličiti siječanja .
"

http://www.google.com

Povratak na “Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost