Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od mali.paja »

ivanjz piše:DMV 801 u stanici u Dubrovniku.

http://www.google.com
Ovo je jedna od rijetkih slika sa MOT 801 u Dubrovniku.

milanp
Mašinovođa
Poruke: 171
Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od milanp »

Odlične fotografije gospodine ivanjz kao i uvek!

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od ivanjz »

Hvala lepa g. Milane!

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od ivanjz »

Hvala lepa g. malom paji na odličnom objašnjenju!

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8212
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Gruž (Dubrovnik) 1901.godine. Svečanost prilikom dolaska prvog voza :
DU_Gruz-Uskoplje_1901_01 herc.bike.jpg
DU_Gruz-Uskoplje_1901_01 herc.bike.jpg (73.83 KiB) Pregledano 1819 puta
Izvor : sajt herceg...bike

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8212
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Pretpostavljam da je ovo negde u blizini Uskoplja ?
Nadam se da će naš poštovani g.mali.paja prepoznati lokaciju.
du12841dq9alr2 Herce.bike.jpg
du12841dq9alr2 Herce.bike.jpg (162.81 KiB) Pregledano 1799 puta
Izvor : sajt herceg...bike

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od mali.paja »

PECELJ piše:Pretpostavljam da je ovo negde u blizini Uskoplja ?
Nadam se da će naš poštovani g.mali.paja prepoznati lokaciju.
du12841dq9alr2 Herce.bike.jpg
Izvor : sajt herceg...bike
Slika je dosta loša. Ipak se vidi nasip ispod gdje je vlak bio. Taj dio su nazivali Šumet, kako se nazivala i ukrsnica. Ukrsnica je dobila ime po šumi. Taj dio je imao borove šume pa se cijeli taj dio nazivao ŠUmet iako baš iznad ovog vlaka i nema šume. Za kratko vrijeme će vlak skrenuti za 90 stupnjeva na sjever. Sada se kreće pravcem zapad prema istoku. Kada skrene dolazi na predio koji se zove Brgat. Tamo je bilo i stajalište. Sa Brgata je bio prekrasan pogled prema Župi dubrovačkoj u dolini i Cavtatu u daljini. Vlak se još vozi po Hrvatskoj za nekih 2-3 kilometra će tunelom Ivanica ući u Hercegovinu. Od lokacije gdje je vlak sada do Uskoplja je možda nekih 4-6 km.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8212
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Najlepše hvala g.mali.paja. Kao i uvek, usput ide i lepa priča o lokaciji koja je u pitanju, što je za nas koji nismo sa tih prostora jako zanimljivo.

Srdačan pozdrav !

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od mali.paja »

PECELJ piše:Najlepše hvala g.mali.paja. Kao i uvek, usput ide i lepa priča o lokaciji koja je u pitanju, što je za nas koji nismo sa tih prostora jako zanimljivo.

Srdačan pozdrav !
Kada vidim ove slike kao da je to bilo jučer. Sa parnjačama sam u Dubrovnik išao do 1966. godine. Kasnije su bili vlakovi sa MOT 802 i dizelkama. Na HR forumu sam pisao o tome. Sve brze i putničke vlakove uglavnom su sa lokomotivama serije 85 sa velikim tenderom vozili Mostarci. Znalo se zalomiti ali rijetko da bude i neka druga lokomotiva. Sjećam se tako da je jedanput iz Dubrovnika jutarnji brzi za Sarajevo vukla serija 73 ili 83 sa malim tenderom. Za to nije bilo problema jer se vlak iz Dubrovnika izvlačio sa 2 lokomotive. Dalje je bilo uglavno ravno do Mostara osim kratkog uspona iz Zavale prema Ravnom od 12%o. Od Hutova je bio pad prema Gabeli i opet ravno. Kod malih tendera nije bio problem sa sadržajem uglja nego sa vodom, pogotovo u sezoni grijanja. Čak se lokomotiva serije 85 morala snabdjevati vodom usput za vrijeme grijanja iako bi bila sa velikim tenderom. Kod polaska iz Mostara voda se uz put mogla uzimati u Čapljini, Gabeli, Zavali i Humu. Hum je imao jako lošu vodu. U Zavali se voda dopremala u cisternama. Tamo je postojao uređaj gdje se voda grijala i nakon toga davala lokomotivama. Vlakovi sa prijevozom putnika su u sezoni grijanja skoro redovito uzimali vodu na Humu iako je on od Dubrovnika bio samo oko 25 km daleko. Lokomotive koje su dovlačile vlakove iz Mostara su nazivali dole MOSTARKA. Ako je bila orginal iz Budimpešte je bila Mostarka Mađarica a ako je bila iz Slavonskog Broda je bila Mostarka Đakuša.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od mali.paja »

PECELJ piše:Najlepše hvala g.mali.paja. Kao i uvek, usput ide i lepa priča o lokaciji koja je u pitanju, što je za nas koji nismo sa tih prostora jako zanimljivo.

Srdačan pozdrav !
Moram još malo o ovome napisati. Obično sam u Dubrovnik išao sa putničkim iz Sarajeva koji je u Dubrovnik dolazio ujutro oko 9-10 sati. Iz Mostara je kretao oko 4 sata. Kako je bilo lijepo krenuti u svitanje i putem gledati kako svanjiva uz prekrasnu bistru Neretvu i penjanje sa 2 lokomotive uz Hodovsku visoravan od Gabele. 2 lokomotive dahću. Na čelu Čapljinka serije 83 sa karakterističnim zvonkim zvukom a na vlaku vozna Mostarka serije 85. Uspon je od nekih 18%o do Hutova. Tu se skida Čapljinka i vlak ide dalje sa 1 lokomotivom. Hum! Krećemo! lijevo se odvaja pruga prema Titogradu a mi desno idemo prema Uskoplju. U daljini se vidi Trebinje. Do Uskoplja je jedan kratak uspon od 18%o. Problem je bio što je bio u "S" krivini. O tome ću još nešto kasnije napisati. Uskoplje! Kod ulaza sa lijeve strane je okretaljka. Znala je biti i ZELENIČKA lokomotiva tu. Vlak ima ukrštavanje sa brzim iz Dubrovnika za Sarajevo. Krećemo! Desno se spuštamo prema Dubrovniku a lijevo iznad nas se penje pruga prema Zelenici usponom od dvadesetak %o. Sa desne strane pruge vidi se drveni kaubojski grad. Tu su snimani neki dijelovi filmova o Winnetou, kao i još neke koprodukcije sa Nijemcima. Tu je sniman i kaubojski dio filma "Put oko svijeta" po dijelu od Branislava Nušića. Redateljica je bila Soja Jovanović a u glavnim ulogama su bili Čkalja i Rade Marković, na žalost oba pokojna. Ubrzo ulazimo u tunel Ivanica i evo nas u Hrvatskoj. Sa lijeve strane se vidi more i pučina. U daljini se vidi i Cavtat. Ispod je prekrasna Župa dubrovačka. Spuštamo se prema Dubrovniku sa padom od oko 30%o. U ukrižju Šumet imamo ukrštavanje sa teretnim za Hum. Teretni iz Dubrovnika sa 2-3 lokomotive se penje. Vidimo ga sa gornje trase a još bolje čujemo. Sve lokomotive su sa Kobelovim dimnjakom i imaju zvonki zvuk koji odzvanja u kotlini Rijeke dubrovačke. U Dubrovniku izajmljivači soba. Sobe, Cimer, Frei? Sa civilne strane kolodvora tramvaj sa otvorenom prikolicom.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 19 gostiju