Ovo je jedna od rijetkih slika sa MOT 801 u Dubrovniku.
Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
-
- Mašinovođa
- Poruke: 171
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Odlične fotografije gospodine ivanjz kao i uvek!
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Hvala lepa g. Milane!
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Hvala lepa g. malom paji na odličnom objašnjenju!
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Železnička stanica Gruž (Dubrovnik) 1901.godine. Svečanost prilikom dolaska prvog voza :
Izvor : sajt herceg...bike
Izvor : sajt herceg...bike
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pretpostavljam da je ovo negde u blizini Uskoplja ?
Nadam se da će naš poštovani g.mali.paja prepoznati lokaciju.
Izvor : sajt herceg...bike
Nadam se da će naš poštovani g.mali.paja prepoznati lokaciju.
Izvor : sajt herceg...bike
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Slika je dosta loša. Ipak se vidi nasip ispod gdje je vlak bio. Taj dio su nazivali Šumet, kako se nazivala i ukrsnica. Ukrsnica je dobila ime po šumi. Taj dio je imao borove šume pa se cijeli taj dio nazivao ŠUmet iako baš iznad ovog vlaka i nema šume. Za kratko vrijeme će vlak skrenuti za 90 stupnjeva na sjever. Sada se kreće pravcem zapad prema istoku. Kada skrene dolazi na predio koji se zove Brgat. Tamo je bilo i stajalište. Sa Brgata je bio prekrasan pogled prema Župi dubrovačkoj u dolini i Cavtatu u daljini. Vlak se još vozi po Hrvatskoj za nekih 2-3 kilometra će tunelom Ivanica ući u Hercegovinu. Od lokacije gdje je vlak sada do Uskoplja je možda nekih 4-6 km.PECELJ piše:Pretpostavljam da je ovo negde u blizini Uskoplja ?
Nadam se da će naš poštovani g.mali.paja prepoznati lokaciju.
Izvor : sajt herceg...bike
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Najlepše hvala g.mali.paja. Kao i uvek, usput ide i lepa priča o lokaciji koja je u pitanju, što je za nas koji nismo sa tih prostora jako zanimljivo.
Srdačan pozdrav !
Srdačan pozdrav !
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Kada vidim ove slike kao da je to bilo jučer. Sa parnjačama sam u Dubrovnik išao do 1966. godine. Kasnije su bili vlakovi sa MOT 802 i dizelkama. Na HR forumu sam pisao o tome. Sve brze i putničke vlakove uglavnom su sa lokomotivama serije 85 sa velikim tenderom vozili Mostarci. Znalo se zalomiti ali rijetko da bude i neka druga lokomotiva. Sjećam se tako da je jedanput iz Dubrovnika jutarnji brzi za Sarajevo vukla serija 73 ili 83 sa malim tenderom. Za to nije bilo problema jer se vlak iz Dubrovnika izvlačio sa 2 lokomotive. Dalje je bilo uglavno ravno do Mostara osim kratkog uspona iz Zavale prema Ravnom od 12%o. Od Hutova je bio pad prema Gabeli i opet ravno. Kod malih tendera nije bio problem sa sadržajem uglja nego sa vodom, pogotovo u sezoni grijanja. Čak se lokomotiva serije 85 morala snabdjevati vodom usput za vrijeme grijanja iako bi bila sa velikim tenderom. Kod polaska iz Mostara voda se uz put mogla uzimati u Čapljini, Gabeli, Zavali i Humu. Hum je imao jako lošu vodu. U Zavali se voda dopremala u cisternama. Tamo je postojao uređaj gdje se voda grijala i nakon toga davala lokomotivama. Vlakovi sa prijevozom putnika su u sezoni grijanja skoro redovito uzimali vodu na Humu iako je on od Dubrovnika bio samo oko 25 km daleko. Lokomotive koje su dovlačile vlakove iz Mostara su nazivali dole MOSTARKA. Ako je bila orginal iz Budimpešte je bila Mostarka Mađarica a ako je bila iz Slavonskog Broda je bila Mostarka Đakuša.PECELJ piše:Najlepše hvala g.mali.paja. Kao i uvek, usput ide i lepa priča o lokaciji koja je u pitanju, što je za nas koji nismo sa tih prostora jako zanimljivo.
Srdačan pozdrav !
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Moram još malo o ovome napisati. Obično sam u Dubrovnik išao sa putničkim iz Sarajeva koji je u Dubrovnik dolazio ujutro oko 9-10 sati. Iz Mostara je kretao oko 4 sata. Kako je bilo lijepo krenuti u svitanje i putem gledati kako svanjiva uz prekrasnu bistru Neretvu i penjanje sa 2 lokomotive uz Hodovsku visoravan od Gabele. 2 lokomotive dahću. Na čelu Čapljinka serije 83 sa karakterističnim zvonkim zvukom a na vlaku vozna Mostarka serije 85. Uspon je od nekih 18%o do Hutova. Tu se skida Čapljinka i vlak ide dalje sa 1 lokomotivom. Hum! Krećemo! lijevo se odvaja pruga prema Titogradu a mi desno idemo prema Uskoplju. U daljini se vidi Trebinje. Do Uskoplja je jedan kratak uspon od 18%o. Problem je bio što je bio u "S" krivini. O tome ću još nešto kasnije napisati. Uskoplje! Kod ulaza sa lijeve strane je okretaljka. Znala je biti i ZELENIČKA lokomotiva tu. Vlak ima ukrštavanje sa brzim iz Dubrovnika za Sarajevo. Krećemo! Desno se spuštamo prema Dubrovniku a lijevo iznad nas se penje pruga prema Zelenici usponom od dvadesetak %o. Sa desne strane pruge vidi se drveni kaubojski grad. Tu su snimani neki dijelovi filmova o Winnetou, kao i još neke koprodukcije sa Nijemcima. Tu je sniman i kaubojski dio filma "Put oko svijeta" po dijelu od Branislava Nušića. Redateljica je bila Soja Jovanović a u glavnim ulogama su bili Čkalja i Rade Marković, na žalost oba pokojna. Ubrzo ulazimo u tunel Ivanica i evo nas u Hrvatskoj. Sa lijeve strane se vidi more i pučina. U daljini se vidi i Cavtat. Ispod je prekrasna Župa dubrovačka. Spuštamo se prema Dubrovniku sa padom od oko 30%o. U ukrižju Šumet imamo ukrštavanje sa teretnim za Hum. Teretni iz Dubrovnika sa 2-3 lokomotive se penje. Vidimo ga sa gornje trase a još bolje čujemo. Sve lokomotive su sa Kobelovim dimnjakom i imaju zvonki zvuk koji odzvanja u kotlini Rijeke dubrovačke. U Dubrovniku izajmljivači soba. Sobe, Cimer, Frei? Sa civilne strane kolodvora tramvaj sa otvorenom prikolicom.PECELJ piše:Najlepše hvala g.mali.paja. Kao i uvek, usput ide i lepa priča o lokaciji koja je u pitanju, što je za nas koji nismo sa tih prostora jako zanimljivo.
Srdačan pozdrav !
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 19 gostiju