Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
miladinb
Ložač
Poruke: 94
Pridružen: 31 Mar 2012, 07:52
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od miladinb »

Nekadašnja železnička stanica u Bosanskom Brodu. Lepo se vidi da su prvi i drugi kolosek bili uzani, dok je treći bio normalni.
Prilozi
Bosanski-Brod-stanica.jpg
Bosanski-Brod-stanica.jpg (105.77 KiB) Pregledano 1701 put

lozacev sin
Ložač
Poruke: 135
Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od lozacev sin »

Događaji prilikom štrajka željezničara na pruzi kod Bosanskog Broda.
Prilozi
Brod-diverrzija.jpg
Brod-diverrzija.jpg (72.03 KiB) Pregledano 1669 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od mali.paja »

ivanjz piše:Nismo imali priliku da vidimo lokomotive serije 83 na pruzi od Doboja do Bosanskog Broda. Koji je bio razlog zašto nisu saobraćale?

http://www.google.com
U ložionici Bosanski Brod 1950.godine bila je lokomotiva 81-117. Interesantno je da su bile i 4 lokomotive serije 92, broj 003,016, 023 i 038.
U isto vrijeme ložionica Doboj ima 2 lokomotive 83, broj 097 i 098. Bile su i 2 lokomotive serije 85, broj 023 i 033.

sdz361
Mašinovođa
Poruke: 159
Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od sdz361 »

Proverio sam još jednom sve raspoložive podatke oko mogućnosti korišćenja serije 83 na pruzi B. Brod - Doboj. Saobraćajno uputstvo iz 1932. godine izričito navodi da ove lokomotive ne mogu da saobraćaju na toj deonici zbog oštrih krivina i slabih mostova. Dodatak redu vožnje za pruge koloseka 0,76 m iz 1938. godine nema podatke o mostovima ali eksplicitno navodi ograničenja vezana za krivine. Između Dervente i Dažnice minimalni radijus krivina je bio 70 m a između Vrhova i Ljupljanice samo 60 m. Dakle tu serija 83 nije mogla da saobraća (Podatak da je Jungovke mogle da saobraćaju kroz taj poluprečnik nije tačan i posledica je štamparske greške u jednom dokumentu. Minimalni radijus za Jungovke je bio 75 m). I na kraju Dodatak redu vožnje za pruge uskog koloseka iz 1967. godine u kome se ne navode eksplicitno minimalni radijusi krivina ali se daju maksimalni osovinski pritisci po prugama. Za prugu B. Brod - Doboj tj. Usora se navodi 7,5 t (serija 83 je 8 t). Dakle i po njemu ta lokomotiva nije mogla da "trči" na toj pruzi.

Sve u svemu iako nije baš na isti način napisano u svim ovim pravilnicima, jasno je da su radijusi krivina i težina serije 83 bili takvi da ona nije mogla da saobraća na ovoj pruzi ili bar na njenom srednjem delu.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od mali.paja »

sdz361 piše:Proverio sam još jednom sve raspoložive podatke oko mogućnosti korišćenja serije 83 na pruzi B. Brod - Doboj. Saobraćajno uputstvo iz 1932. godine izričito navodi da ove lokomotive ne mogu da saobraćaju na toj deonici zbog oštrih krivina i slabih mostova. Dodatak redu vožnje za pruge koloseka 0,76 m iz 1938. godine nema podatke o mostovima ali eksplicitno navodi ograničenja vezana za krivine. Između Dervente i Dažnice minimalni radijus krivina je bio 70 m a između Vrhova i Ljupljanice samo 60 m. Dakle tu serija 83 nije mogla da saobraća (Podatak da je Jungovke mogle da saobraćaju kroz taj poluprečnik nije tačan i posledica je štamparske greške u jednom dokumentu. Minimalni radijus za Jungovke je bio 75 m). I na kraju Dodatak redu vožnje za pruge uskog koloseka iz 1967. godine u kome se ne navode eksplicitno minimalni radijusi krivina ali se daju maksimalni osovinski pritisci po prugama. Za prugu B. Brod - Doboj tj. Usora se navodi 7,5 t (serija 83 je 8 t). Dakle i po njemu ta lokomotiva nije mogla da "trči" na toj pruzi.

Sve u svemu iako nije baš na isti način napisano u svim ovim pravilnicima, jasno je da su radijusi krivina i težina serije 83 bili takvi da ona nije mogla da saobraća na ovoj pruzi ili bar na njenom srednjem delu.
Ove podatke sam sve uzeo iz prve Česterove knjige. Što se tiče lokomotiva tvornice JUNG svi navode podatak o R od 60m. Meni je isto malo čudno da za jednu lokomotivu iste serije ali iz druge tvornice smanje R za 20m.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od ivanjz »

Poznato je da su 1923. i 1929. godine isporučene lokomotive serije 83 na bosanske i srpske pruge. Pitanje je kako su one prispele na ove pruge? Kako od B.Broda do Doboja nijsu mogle da saobraćaju, a 1923. godine još nije bilo spojeno Užice sa Višegradom moja je pretpostavka da su one došle preko Dubrovačke luke. U Srbiju verovatno preko Stalaća. Kako je 1929. godine uspostavljena direktna veza Beograd - Sarajevo najverovatnije je da su tada sve prispele preko Beograda.

g. sdž361 verovatno zna puno više i preciznije.

http://www.google.com

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8226
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od PECELJ »

Po želji g.colicdusan325.

Železnička stanica Lašva 1966.godine. Na čelu kompozicije lokomotiva JŽ 73-021 :

Slika

colicdusan325
Šef stanice
Poruke: 434
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od colicdusan325 »

Jos jednom veliko HVALA.Interesuje me odakle one silne fotografije sa temom jz,na onom forumu TT.? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

lozacev sin
Ložač
Poruke: 135
Pridružen: 22 Avg 2013, 23:58
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od lozacev sin »

ivanjz piše:Čester navodi da je i pruga Doboj - Teslić ukinuta 01.05.1968. godine, što znači da je pruga Derventa - Doboj - Teslić ukinuta tog datuma.

Pitanje za ložačevog sina. Da li je materijal koji se skidao sa pruge od Dervente prebacivan u Bosanski Brod?

http://www.google.com
Не могу знати где је материјал пребациван јер сам тада имао 2 до 3 год а немам никакве документације само једно се сећам да су радници који су свако јутро аутобусима путовали у Сл Брод на посао до близу 1979 причали како ујутро увек виде свога ћиру на Ж станици у Сл Броду на споредним колосецима.Сад испада да је и уски колосек до Сл Брода био до краја тј до гашења пруге Дервента Брод 1968 69те.Нормални колосек је радио до почетка рата 1992,сада је потпуно сачуван у кругу рафинерије и мало даље од ограде а даље према савском мосту је што демонтиран што покраден а где прелази улицу и асфалт ту имају и сада шиње.Пружни насип у Б Броду је нетакнут а на Славонској страни је потпуно уклоњен тако да је последња нада да поново Б Брод добије пругу потпуно изгубљена.До пре 5 год се причало и било на тв да се прави пруга Б Брод Модрича низ реку Саву или старом трасом до Дервенте па одатле не на Љупљаницу него новом трасом избити на реку Босну око Подновља.И после чујемо да су влада Републике Српске и Руси из рафинерије одустали од тог пројекта повезивања рафинерије нафте Брод и раф уља Модрича.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo

Poruka od ivanjz »

Hvala g. ložačevom sinu na dodatnim informacijama.

Na slici dole je fotografija rampe koja se nalazila na nekadašnjoj pruzi uskog koloseka u Derventi.

http://www.google.com
Prilozi
DerventaRampa2.jpg
DerventaRampa2.jpg (172.25 KiB) Pregledano 1780 puta

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 17 gostiju