DraganFo piše:Zahvaljuem se malom paji na ovom odličnom linku koji me je vratio u mladost. Velika zahvalnost i autoru ovih izvanrednih slika Mišku Kranjecu. Koliko vidim sve su nastale 1974 godine malo prije ukidanja pruge prema Miljevini. Rekao bi da je ovo jutarnji voz.
Na ovo slici je željeznička stanica u Miljevini. Putnički voz sa drvenim vagonima za Foču kojim sam četiri godine putovao u Fočansku gimnaziju. Već sam rekao da je ovaj voz bio skoro uvjek mješoviti. Iznad zgrade željezničke stanice vidi se baraka gdje smo provodili vrijeme na igrankama i lijepim Miljevkama.
Ovdje je sniman i jedan dio filma Valter brani Sarajevo. To su scene kada zarobe njemačkog strojovođu i zatvore. On se kasnije jedva pridigne i pusti vodu na vodonapojniku i tako Nijemci saznaju da je vlak otet.
Ja sam se samo jedanput vozo vlakom do Foče. Bilo je to 01.05.1975. godine. Kad čovjek vidi ove prekrasne predjele i prirodu. Koliko je samo trebalo nekad ljudima da to izgrade. I onda se netko nađe i sve to poukida. Da li je to moglo opstati? Ja mislim da da! Mislim da čak nije bila potreba za nekim velikim investiranjem. Nisu čak morale opstati ni sve te pruge u komadu. Moglo se na najinteresantnijim djelovima ostaviti za turiste. Koja je budala bila da je iz Dubrovnika ukinula prugu? Najljepši dio onaj izlaza iz Dubrovnika i penjanje serpentinama. Ili zupčanicu iz Konjica. I ona je mogla biti smo na dijelu gdje su zupčanici. Ja sam se vozio u Austriji na jednoj normalnotračnoj pruzi sa usponom od 80 promila. Austrijske željeznice su na toj nekadašnjoj zupčastoj pruzi ukinule promet. To su dali na upravljanje jednoj udruzi i ona sa šinobusima vozi turiste. Nikakvih kopliciranih propisa. Čak svi putnici sa kartom u selu u jednoj gostionici imaju popust kod narudžbe jela. Bio sam i tamo. Kod nas se između Zagreba i Beograda vozilo na pojedinim dionicama sa 160km/h. Isti takvi propisi su bili i za ove uzane pruge gdje se vozilo sa najviše 30 km/h. U Austriji sam se vozio i po prugama gdje strojovođa pregledava i prodaje karte. Doduše to nisu glavne magistrale. Ali zašto se nije moglo kod nas to napraviti? Isto tako je strojovođa sam stao pred skretnicom i po potrebi okrenuo skretnicu. To sam vidio i u Lurdu u Francuskoj. Inače kad spominjem Lurd, to je kolodvor sa najviše izvanrednih vlakova godišnje u svijetu. Jedne godine ih je bilo 2100. To su sve vlakovi sa prijevozom putnika. Mogao bih puno toga napisati ali ipak je ovo uskotračna tema na određenoj pruzi. Oprostite što sam bio malo duži u tekstu i koji malo ima doira baš sa ovom prugom.