Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Železnička stanica Renovica nalazila se u kanjonu reke Prače ali ne tako dubokom. Do stanice je dolazio makadamski put.
I ova stanica je danas u ruševinama.
attachment=0]Renovica.jpg[/attachment]
Evo današnjeg izgleda dela trase ove pruge u kanjonu reke Prače.
I ova stanica je danas u ruševinama.
attachment=0]Renovica.jpg[/attachment]
Evo današnjeg izgleda dela trase ove pruge u kanjonu reke Prače.
- Prilozi
-
- Renovica.jpg (127.37 KiB) Pregledano 10073 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Železnička stanica Banja Stijena nalazila se u km 58 + 700 od Sarajeva i nalazila se duboko u kanjonu reke Prače.
Zgrada železničke stanice Banja Stijena danas je ruševina.
G. Detlef Šhikor u svojoj poznatoj reportaži iz 1970. godine navodi da je ova fotografija snimljena u blizini železničke stanice Banja Stijena.
Detalj iz kanjona reke Prače između stanice Banja Stijena i stanice Mesići.
Zgrada železničke stanice Banja Stijena danas je ruševina.
G. Detlef Šhikor u svojoj poznatoj reportaži iz 1970. godine navodi da je ova fotografija snimljena u blizini železničke stanice Banja Stijena.
Detalj iz kanjona reke Prače između stanice Banja Stijena i stanice Mesići.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
DraganFo je za stanicu Sudići napisao:
U filmu „Schmalspurdampf in Bosniens” na kraju filma prikazan je jedan dio Istočne pruge nekako na preskok. Nakon sekvenci u Sarajevu autor se prabacuje u stanicu Stambulčić gdje je snimljeno takođe nekoliko scena a zatim se putovanje nastavlja dalje prema Ustiprači. Lijepo je prikazanao putovanje kanjonom rijeke Prače što daje jak dojam. Film je uglavnom snimljen iz voza. Prva stanica koja se prikazuje u ovom dijelu filma jeste stanica Sudići kod Mesića. Kako kvalitet filma nije neki to i njena fotografija koju postavljam je dosta loša.
Stanica Sudići imala je samo dva kolosijeka a to se vidi i u filmu kao i ukrštanje dva voza u stanici. Stanica se nalazila sa lijeve strane pruge iz pravca Sarajeva nad kanjonom rijeke Prače. Plato stanice bio je duboko uklesan a što je slučaj i sa stanicama Banja Stijena i Dub.
U filmu „Schmalspurdampf in Bosniens” na kraju filma prikazan je jedan dio Istočne pruge nekako na preskok. Nakon sekvenci u Sarajevu autor se prabacuje u stanicu Stambulčić gdje je snimljeno takođe nekoliko scena a zatim se putovanje nastavlja dalje prema Ustiprači. Lijepo je prikazanao putovanje kanjonom rijeke Prače što daje jak dojam. Film je uglavnom snimljen iz voza. Prva stanica koja se prikazuje u ovom dijelu filma jeste stanica Sudići kod Mesića. Kako kvalitet filma nije neki to i njena fotografija koju postavljam je dosta loša.
Stanica Sudići imala je samo dva kolosijeka a to se vidi i u filmu kao i ukrštanje dva voza u stanici. Stanica se nalazila sa lijeve strane pruge iz pravca Sarajeva nad kanjonom rijeke Prače. Plato stanice bio je duboko uklesan a što je slučaj i sa stanicama Banja Stijena i Dub.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Železnička stanica Mesići-Rogatica bila je po broju putnika svakako najveća stanica na pruzi Sarajevo – Ustiprače, zbog blizine Rogatice. Nalazila se u km 69 + 900 od Sarajeva. Iako je ovo bila značajna stanica malo je njenih fotografija.
Železnička stanica Mesići-Rogatica.
Jedan detalj iz kanjona reke Prače u blizini ove stanice u pravcu Ustiprače.
Železnička stanica Mesići-Rogatica.
Jedan detalj iz kanjona reke Prače u blizini ove stanice u pravcu Ustiprače.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
DraganFo je napisao:
Ukrštanje vozova u željezničkoj stanici Dub.
Dub je bila ukrsnica sa dva kolosjeka. Nalazila se takođe sa desne strane rijeke Prače i zadnja stanica prije Ustiprače iz pravca Sarajeva. U blizini stanice nalazio se kamenolom koji je vjerovatno eksplatisala željeznica za svoje potrebe.
Ukrštanje vozova u željezničkoj stanici Dub.
Dub je bila ukrsnica sa dva kolosjeka. Nalazila se takođe sa desne strane rijeke Prače i zadnja stanica prije Ustiprače iz pravca Sarajeva. U blizini stanice nalazio se kamenolom koji je vjerovatno eksplatisala željeznica za svoje potrebe.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Železnička stanica Ustiprača bila je značajna stanica na istočnoj pruzi sve od njenog otvaranja. Ovoj stanici gravitiralo je celokupno stanovništvo uzvodno uz reku Drinu. Izgradnjom pruge prema Goraždu i Foči 1939. godine stanica Ustiprača dobija još više na značaju.
Iz Austrougarskog vremena postoji nekoliko razglednica železničke stanice u Ustiprači. Evo jedne.
Poznati zaljubljenik u železnice Nemac g. Detlef Šhikor u junu mesecu 1969. godine u stanici Ustiprača napravio je vrlo vredne snimke. Evo nekih fotografija.
Ova fotografija sa lokomotivom 83-013 snimljena je upravo u blizni mosta preko reke Prače, čiju je fotografiju postavio g. skijeveli. Desni deo koloseka vodio je u pravcu Sarajeva uz reku Praču.
Na ovoj fotografiji vidi se motorni voz DMU-802 u stanici.
Lokomotiva 83-013 ispred zgrade železničke stanice u Ustiprači.
Iz Austrougarskog vremena postoji nekoliko razglednica železničke stanice u Ustiprači. Evo jedne.
Poznati zaljubljenik u železnice Nemac g. Detlef Šhikor u junu mesecu 1969. godine u stanici Ustiprača napravio je vrlo vredne snimke. Evo nekih fotografija.
Ova fotografija sa lokomotivom 83-013 snimljena je upravo u blizni mosta preko reke Prače, čiju je fotografiju postavio g. skijeveli. Desni deo koloseka vodio je u pravcu Sarajeva uz reku Praču.
Na ovoj fotografiji vidi se motorni voz DMU-802 u stanici.
Lokomotiva 83-013 ispred zgrade železničke stanice u Ustiprači.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Za ukrsnicu Ljučevo nemamo nikakvih podataka osim da je imala dva koloseka.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Železnička stanica Međeđa nalazila se na desnoj obali Drine i bila je jedna od većih železničkih stanica sa sarajevskoj pruzi. Odavde su vozi upućivani za Priboj i Višegrad preko raskrsnice Most na Drini.
Železnička stanica Međeđa na starim austriougarskim razglednicama.
U svojo poznatoj reportaži g. Detlef Schikorr snimio je putničku kompoziciju
u ovoj stanici sa lokomotivo 85-029 na čelu.
Dalja trasa pruge prema železnikoj stanici Ustiprača išla je kanjonom reke Drine.
U stanici se nalazila i okretnica za lokomotive a što se vidi iz kolosećno raspored ove stanice.
Železnička stanica Međeđa na starim austriougarskim razglednicama.
U svojo poznatoj reportaži g. Detlef Schikorr snimio je putničku kompoziciju
u ovoj stanici sa lokomotivo 85-029 na čelu.
Dalja trasa pruge prema železnikoj stanici Ustiprača išla je kanjonom reke Drine.
U stanici se nalazila i okretnica za lokomotive a što se vidi iz kolosećno raspored ove stanice.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Detalj sa trase pruge u kanjonu reke Drine na staroj razglednici.
G. Helmut Dahlhaus u svojoj poznatoj reportaži iz 1974. godine snimio je ove dve lepe fotografije u kanjonu reke Drine, između stanice Međeđa i rasputnice Most na Drini.
G. Helmut Dahlhaus u svojoj poznatoj reportaži iz 1974. godine snimio je ove dve lepe fotografije u kanjonu reke Drine, između stanice Međeđa i rasputnice Most na Drini.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Sarajevska pruga je od Višegada išla desnom stranom Drine sve do stajališta Most na Drini. Mosta na Drini je bila raskrsnica, odakle su se vozovi usmeravali prema Višegradu i Priboju. Zanimljiv je po dva tunela jedan blizu drugog, pa je Austrija često na svojim razglednica kao dokaze lepote i svojih uspeha prikazivala ovu raskrsnicu.
Ovo je pogled sa leve obale Drine. Most je nekoliko puta bio rušen u ratovima a njegov zadnji izgled prikazan je na slici dole.
Danas je ovaj deo trase potopljen od akumulacije HE Višegrad.
Ovo je pogled sa leve obale Drine. Most je nekoliko puta bio rušen u ratovima a njegov zadnji izgled prikazan je na slici dole.
Danas je ovaj deo trase potopljen od akumulacije HE Višegrad.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 16 gostiju