Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Najveće dozvoljene brzine vozova na pruzi Beograd Sava-Čukarica-T.Užice 1967.godine :
-
- Pružni radnik
- Poruke: 3
- Pridružen: 19 Nov 2013, 01:13
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Како су многи нестрпљиво чекали да окачим слике, ево, ево, качим, да читаоци имају представу шта је и како је на терену.
Прво, железничка станица Обреновац под окупацијом Ласте. Са леве стране се виде јако лепи примери архитектуре 90-тих, пљескавиџарнице итд. Ово је, иначе, поглед према Београду, у овом случају према истоку.
следи поглед на железничку станицу из правца Улице кнеза Михајла. По неком мом личном запажању, ово би могла бити врло лепа пешачко-бициклистичка улица, која се завршава железничком станицом.
Ово је мало ближе, и јасно се види липа, неодвојиви елемент сваке Ћирине станице. Под њом су страи људи палили луле, и представљала је место окупљања. На многим местима у Војводини, ту улогу су имали дивљи кестенови.
Идемо даље, воз наставља према Београду. Са десне стране се налази скретничарска кућица, а са леве иза дрвореда је Спортска хала. Правцем пруге иде Улица краља Александра 1, транзитна улица, којом сада иду сви аутобуси и камиони.
На следећој раскрсници пруга иде право, а тренутно сав транзит скреће десно (па на следећој раскрсници опет лево и правац према Београду). Међутим, управо ових дана Мирослав Чучковић, председник Општине Обреновац, отворио је радове на продужавању улице правцем Ћирине пруге са циљем да сав транзит ту преусмери. Сам тај правац назива "Обилазницом", иако је у питању путни правац кроз сред насеља. Све у свему, то неће решити потребу Обреновца за правом обилазницом, а ако кренемо да градимо пругу према центру града, ово је једини рационалан правац да се приђе центру. Ако то урадимо, то значи да рушимо оно што је Вила Равијојла саградила.
Идемо у насеље Тополице, миран запећак у који Чучко хоће да нагура транзит, то јест "Обилазницу". Између ове две позиције је било по нешто што би се морало рушити због пруге. Један човек је целу собу направио према улици на прижном земљишту, али не смем да качим слике, јер за тако нешто ме тај човек може и тужити.
На крају, из насеља Тополице пуца поглед на Хотел Обреновац, где су смештена наша несврстана браћа (са десне стране), базене (у средини), и бањски објекат Обреновачке бање (десно). Једино ми није јасно где бања у Обреновцу, на 100 метара од Колубаре са четвртим степеном загађења, и на 4-5 километара од Термоелектране, а исто толико од Барича :lool: Шипраг који се види на хоризонту је траса куда је ишао Ћира. Иначе, чест је случај да се напуштено пружно земљиште управо познаје по џунгли. Такав је случај са многим пругама у Војводини...
После, настављамо према Баричу....
Прво, железничка станица Обреновац под окупацијом Ласте. Са леве стране се виде јако лепи примери архитектуре 90-тих, пљескавиџарнице итд. Ово је, иначе, поглед према Београду, у овом случају према истоку.
следи поглед на железничку станицу из правца Улице кнеза Михајла. По неком мом личном запажању, ово би могла бити врло лепа пешачко-бициклистичка улица, која се завршава железничком станицом.
Ово је мало ближе, и јасно се види липа, неодвојиви елемент сваке Ћирине станице. Под њом су страи људи палили луле, и представљала је место окупљања. На многим местима у Војводини, ту улогу су имали дивљи кестенови.
Идемо даље, воз наставља према Београду. Са десне стране се налази скретничарска кућица, а са леве иза дрвореда је Спортска хала. Правцем пруге иде Улица краља Александра 1, транзитна улица, којом сада иду сви аутобуси и камиони.
На следећој раскрсници пруга иде право, а тренутно сав транзит скреће десно (па на следећој раскрсници опет лево и правац према Београду). Међутим, управо ових дана Мирослав Чучковић, председник Општине Обреновац, отворио је радове на продужавању улице правцем Ћирине пруге са циљем да сав транзит ту преусмери. Сам тај правац назива "Обилазницом", иако је у питању путни правац кроз сред насеља. Све у свему, то неће решити потребу Обреновца за правом обилазницом, а ако кренемо да градимо пругу према центру града, ово је једини рационалан правац да се приђе центру. Ако то урадимо, то значи да рушимо оно што је Вила Равијојла саградила.
Идемо у насеље Тополице, миран запећак у који Чучко хоће да нагура транзит, то јест "Обилазницу". Између ове две позиције је било по нешто што би се морало рушити због пруге. Један човек је целу собу направио према улици на прижном земљишту, али не смем да качим слике, јер за тако нешто ме тај човек може и тужити.
На крају, из насеља Тополице пуца поглед на Хотел Обреновац, где су смештена наша несврстана браћа (са десне стране), базене (у средини), и бањски објекат Обреновачке бање (десно). Једино ми није јасно где бања у Обреновцу, на 100 метара од Колубаре са четвртим степеном загађења, и на 4-5 километара од Термоелектране, а исто толико од Барича :lool: Шипраг који се види на хоризонту је траса куда је ишао Ћира. Иначе, чест је случај да се напуштено пружно земљиште управо познаје по џунгли. Такав је случај са многим пругама у Војводини...
После, настављамо према Баричу....
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Odlična reportaža Karlito! Dobro došao na forum.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Odlična reportaža Karlito, a ako se ne ljutite ja bih malo dopunio.
železnička stanica Obrenovac, sad su tu autobuski peroni, a nekada su bili Ćirini peroni. Pogled ka Beogradu.
Kad se krene ka beogradu a pre skretničarske kućice, sa desne strane je stara zgrada železničke stanice u Obrenovcu, napravljena kada je puštena pruga Valjevo - Lajkovac Obrenovac - zabrežje
nastavak sledi
železnička stanica Obrenovac, sad su tu autobuski peroni, a nekada su bili Ćirini peroni. Pogled ka Beogradu.
Kad se krene ka beogradu a pre skretničarske kućice, sa desne strane je stara zgrada železničke stanice u Obrenovcu, napravljena kada je puštena pruga Valjevo - Lajkovac Obrenovac - zabrežje
nastavak sledi
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
-
- Pružni radnik
- Poruke: 3
- Pridružen: 19 Nov 2013, 01:13
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Идемо даље у Барич.
Имао сам неколико слика, које сам јако касно направио са железничком станицом Барич, па су зато јако лошег квалитета. Зато ћу их овај пут избећи.
На слици је црква у Баричу, а на месту паркираних аутомобила и камиона је некада било стајалиште БАРИЧКА РАМПА. То је истовремено центар насеља, и најпрометнија станица аутобуског превоза.
Барич је познат по некадашњем гиганту Првој Искри, који је у најбоље време запошљавала 7.000 радника. Бомбардовање те фабрике 1999-те је и данас у болном сећању многих људи, не само у Баричу, него и хиљада људи који су са разних страна долазили да раде у истој, укључујући и Београд. То није била само фабрика, то је за хиљаде људи био основни извор прихода за породицу, а са обзиром колико су времена проводили у истој и породица! :violina: Бомбе су разнеле много више од фабричких хала, од којих данас ради само једна са око 300 радника.
Наследећој слици је поглед према Баричкој рампи са брда. Замислите да стојите на истом месту, а на месту оних паркираних аутомобила ћиху-ћиху, призор и звук живота, срца које је изчупано из груди ових насеља, давне 1968. године!
На овом месту се аутомобили паркирају, јер је гњаважа преседати на кружни аутобус, који задире одавде читавих 6 километара, колико се од ове тачке протеже насеље развијано уз пругу. Зато сам у варијантама и 2 и 4 предвиђао два стајалишта за ову данас забит, Мала Моштаница, и Баричка река, иста она која је Ћира некада имао.
Идемо даље Железничком улицом. Иначе, дан данас, локалци када иду улицама на некадашњој Ћириној траси кажу "идем пругом". На сликама се види како су локалци померали ограде на државно земљиште, и наравно да би то морало да буде уклањано у трошку власника, без икакве надокнаде. На крају, зашто да се буни неко коме ће захваљујући прузи скочила вредност куће за 20%-60%.
Још један пример. На државном земљишту је без проблема могуће направити једноколосечну пругу на средини, по једна једносмерна коловозна трака са сваке стране пруге, тротоар и комуналне инсталације. Са леве стране пута гледано на слику је само један ред кућа између пруге и главног пута према Малој Моштаници профила 1+1. Међутим, многи су своје колске улазе усмерили према прузи, многи и гараже направили.
Идемо даље, на овом месту се спајају главни пут Барич - Мала Моштаница са Железничком улицом, око километар ипо од стајалишта Баричка рампа, и око пола километра од стајалишта Баричка река. Види се да је овде пружни појас јако широк.
Још једна слика мало даље. Иначе, одавде, па све до тунела, у дужини око 4 километра је могуће имати два колосека и брзину 80км/с без проблема (насеље је само са једне стране пута, изузев пар места где се могу направити прелази са рампама).
Једина мало незгодна, али не и нерешива је позиција самог стајалишта Баричка река. Постоји неколико кућа са пар локала, смештених уз сам пут на окуци реке. Ту би се друмски саобраћај могао преусмеравати према реци, јер у случају изградње, пруга би ту била најважнија саобраћајница.
У наставку идемо у Малу Моштаницу, насеље које је убедљиво највише изгубило укидањем пруге.
Како не би било недоумица, везаних за стил писања, радим копи/паст са форума Беобуилд. Удружење љубитеља железнице средствима грађанске политике да приволи доносиоце одлука да се обнови пруга Београд - Обреновац, и на најбољи начин. Тренутно имамо сајт, а ускоро ћемо имати трибине у свим местима кроз које је пролазио Ћира. За сада за то имамо логистику у Обреновцу и Умци.
http://prugaodbeogradadoobrenovcasr.web ... te-resenja
Имао сам неколико слика, које сам јако касно направио са железничком станицом Барич, па су зато јако лошег квалитета. Зато ћу их овај пут избећи.
На слици је црква у Баричу, а на месту паркираних аутомобила и камиона је некада било стајалиште БАРИЧКА РАМПА. То је истовремено центар насеља, и најпрометнија станица аутобуског превоза.
Барич је познат по некадашњем гиганту Првој Искри, који је у најбоље време запошљавала 7.000 радника. Бомбардовање те фабрике 1999-те је и данас у болном сећању многих људи, не само у Баричу, него и хиљада људи који су са разних страна долазили да раде у истој, укључујући и Београд. То није била само фабрика, то је за хиљаде људи био основни извор прихода за породицу, а са обзиром колико су времена проводили у истој и породица! :violina: Бомбе су разнеле много више од фабричких хала, од којих данас ради само једна са око 300 радника.
Наследећој слици је поглед према Баричкој рампи са брда. Замислите да стојите на истом месту, а на месту оних паркираних аутомобила ћиху-ћиху, призор и звук живота, срца које је изчупано из груди ових насеља, давне 1968. године!
На овом месту се аутомобили паркирају, јер је гњаважа преседати на кружни аутобус, који задире одавде читавих 6 километара, колико се од ове тачке протеже насеље развијано уз пругу. Зато сам у варијантама и 2 и 4 предвиђао два стајалишта за ову данас забит, Мала Моштаница, и Баричка река, иста она која је Ћира некада имао.
Идемо даље Железничком улицом. Иначе, дан данас, локалци када иду улицама на некадашњој Ћириној траси кажу "идем пругом". На сликама се види како су локалци померали ограде на државно земљиште, и наравно да би то морало да буде уклањано у трошку власника, без икакве надокнаде. На крају, зашто да се буни неко коме ће захваљујући прузи скочила вредност куће за 20%-60%.
Још један пример. На државном земљишту је без проблема могуће направити једноколосечну пругу на средини, по једна једносмерна коловозна трака са сваке стране пруге, тротоар и комуналне инсталације. Са леве стране пута гледано на слику је само један ред кућа између пруге и главног пута према Малој Моштаници профила 1+1. Међутим, многи су своје колске улазе усмерили према прузи, многи и гараже направили.
Идемо даље, на овом месту се спајају главни пут Барич - Мала Моштаница са Железничком улицом, око километар ипо од стајалишта Баричка рампа, и око пола километра од стајалишта Баричка река. Види се да је овде пружни појас јако широк.
Још једна слика мало даље. Иначе, одавде, па све до тунела, у дужини око 4 километра је могуће имати два колосека и брзину 80км/с без проблема (насеље је само са једне стране пута, изузев пар места где се могу направити прелази са рампама).
Једина мало незгодна, али не и нерешива је позиција самог стајалишта Баричка река. Постоји неколико кућа са пар локала, смештених уз сам пут на окуци реке. Ту би се друмски саобраћај могао преусмеравати према реци, јер у случају изградње, пруга би ту била најважнија саобраћајница.
У наставку идемо у Малу Моштаницу, насеље које је убедљиво највише изгубило укидањем пруге.
Како не би било недоумица, везаних за стил писања, радим копи/паст са форума Беобуилд. Удружење љубитеља железнице средствима грађанске политике да приволи доносиоце одлука да се обнови пруга Београд - Обреновац, и на најбољи начин. Тренутно имамо сајт, а ускоро ћемо имати трибине у свим местима кроз које је пролазио Ћира. За сада за то имамо логистику у Обреновцу и Умци.
http://prugaodbeogradadoobrenovcasr.web ... te-resenja
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Gospodin cira-1 usvom postu je naveo sledeće :
Kad se krene ka beogradu a pre skretničarske kućice, sa desne strane je stara zgrada železničke stanice u Obrenovcu,
napravljena kada je puštena pruga Valjevo - Lajkovac Obrenovac - zabrežje i postavio ovu sliku :
Da li to znači da su postojale 2 stanice Obrenovac ?
Koliko vidim prva je i danas očuvana a u drugoj je autobuska stanica.
Postoji slika iz I sv.rata gde je stanica zapaljena i delimično srušena.
Logično je pitanje kada je podignuta ova druga stanica ?
Zamolio bih g.ciru-1 da nam to razjasni, barem meni.
Pozdrav
Kad se krene ka beogradu a pre skretničarske kućice, sa desne strane je stara zgrada železničke stanice u Obrenovcu,
napravljena kada je puštena pruga Valjevo - Lajkovac Obrenovac - zabrežje i postavio ovu sliku :
Da li to znači da su postojale 2 stanice Obrenovac ?
Koliko vidim prva je i danas očuvana a u drugoj je autobuska stanica.
Postoji slika iz I sv.rata gde je stanica zapaljena i delimično srušena.
Logično je pitanje kada je podignuta ova druga stanica ?
Zamolio bih g.ciru-1 da nam to razjasni, barem meni.
Pozdrav
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Druga stanična zgrada je podignuta kad je rađena pruga za Beograd.Zbog priključka pruge iz Beograda i zato je stanica pomerena ka Lajkovcu.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Zahvaljujem g.cira-1.
Zabunu mi je izazvala činjenica da se do sada nije pojavila slika prvobitne stanice, moje ponekad nepažljivo čitanje teksta iznad slika
a i g.sencica svojom pogrešnom tvrdnjom na str.2 teme: Valjevo-Obrenovac-Zabrežje.
Zabunu mi je izazvala činjenica da se do sada nije pojavila slika prvobitne stanice, moje ponekad nepažljivo čitanje teksta iznad slika
a i g.sencica svojom pogrešnom tvrdnjom na str.2 teme: Valjevo-Obrenovac-Zabrežje.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 47 gostiju