Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Srbiji
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8238
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od PECELJ »

Najveće dozvoljene brzine vozova na pruzi Beograd Sava-Čukarica-T.Užice 1967.godine :
Doz.br.1967 Beograd Sava-Cukarica-Gor.Milanovac.JPG
Doz.br.1967 Beograd Sava-Cukarica-Gor.Milanovac.JPG (23.76 KiB) Pregledano 2666 puta
Doz.br.1967 Gor.Milanovac-T.Uzice.JPG
Doz.br.1967 Gor.Milanovac-T.Uzice.JPG (26.86 KiB) Pregledano 2666 puta

Karlito
Pružni radnik
Poruke: 3
Pridružen: 19 Nov 2013, 01:13
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od Karlito »

Како су многи нестрпљиво чекали да окачим слике, ево, ево, качим, да читаоци имају представу шта је и како је на терену. :)

Прво, железничка станица Обреновац под окупацијом Ласте. Са леве стране се виде јако лепи примери архитектуре 90-тих, пљескавиџарнице итд. Ово је, иначе, поглед према Београду, у овом случају према истоку.

Slika

следи поглед на железничку станицу из правца Улице кнеза Михајла. По неком мом личном запажању, ово би могла бити врло лепа пешачко-бициклистичка улица, која се завршава железничком станицом.

Slika

Ово је мало ближе, и јасно се види липа, неодвојиви елемент сваке Ћирине станице. Под њом су страи људи палили луле, и представљала је место окупљања. На многим местима у Војводини, ту улогу су имали дивљи кестенови.

Slika

Идемо даље, воз наставља према Београду. Са десне стране се налази скретничарска кућица, а са леве иза дрвореда је Спортска хала. Правцем пруге иде Улица краља Александра 1, транзитна улица, којом сада иду сви аутобуси и камиони.

Slika

На следећој раскрсници пруга иде право, а тренутно сав транзит скреће десно (па на следећој раскрсници опет лево и правац према Београду). Међутим, управо ових дана Мирослав Чучковић, председник Општине Обреновац, отворио је радове на продужавању улице правцем Ћирине пруге са циљем да сав транзит ту преусмери. Сам тај правац назива "Обилазницом", иако је у питању путни правац кроз сред насеља. Све у свему, то неће решити потребу Обреновца за правом обилазницом, а ако кренемо да градимо пругу према центру града, ово је једини рационалан правац да се приђе центру. Ако то урадимо, то значи да рушимо оно што је Вила Равијојла саградила.

Slika

Идемо у насеље Тополице, миран запећак у који Чучко хоће да нагура транзит, то јест "Обилазницу". Између ове две позиције је било по нешто што би се морало рушити због пруге. Један човек је целу собу направио према улици на прижном земљишту, али не смем да качим слике, јер за тако нешто ме тај човек може и тужити.

Slika

На крају, из насеља Тополице пуца поглед на Хотел Обреновац, где су смештена наша несврстана браћа (са десне стране), базене (у средини), и бањски објекат Обреновачке бање (десно). Једино ми није јасно где бања у Обреновцу, на 100 метара од Колубаре са четвртим степеном загађења, и на 4-5 километара од Термоелектране, а исто толико од Барича :lool: Шипраг који се види на хоризонту је траса куда је ишао Ћира. Иначе, чест је случај да се напуштено пружно земљиште управо познаје по џунгли. Такав је случај са многим пругама у Војводини... :roll:

Slika

После, настављамо према Баричу....

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od ivanjz »

Odlična reportaža Karlito! Dobro došao na forum.

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2470
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od cira-1 »

Odlična reportaža Karlito, a ako se ne ljutite ja bih malo dopunio.

železnička stanica Obrenovac, sad su tu autobuski peroni, a nekada su bili Ćirini peroni. Pogled ka Beogradu.

Slika

Kad se krene ka beogradu a pre skretničarske kućice, sa desne strane je stara zgrada železničke stanice u Obrenovcu, napravljena kada je puštena pruga Valjevo - Lajkovac Obrenovac - zabrežje

Slika

nastavak sledi

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2470
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od cira-1 »

na kraju ulice (tada kada smo snimali teren), a sa desne strane je trasa bivše ćirine pruge. Snimljeno ka Obrenovcu.

Slika

i odma toga dolazimo do prvog mosta u Obrenovcu.
To je most preko potoka Kapinac u km 38+186.

noseći stub

Slika

Nastavak sledi

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2470
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od cira-1 »

Noseći stub sa druge strane potoka

Slika

Posle hotela nalazi se propust (kolski pur) u km oko 37+950. Interesantno je da ovaj propust nije ucrtan ni u jednoj mapi, pa pretpostavljam da je urađen neposredno pre ukidanja pruge.

Slika

Karlito
Pružni radnik
Poruke: 3
Pridružen: 19 Nov 2013, 01:13
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od Karlito »

Идемо даље у Барич. :)

Имао сам неколико слика, које сам јако касно направио са железничком станицом Барич, па су зато јако лошег квалитета. Зато ћу их овај пут избећи.

На слици је црква у Баричу, а на месту паркираних аутомобила и камиона је некада било стајалиште БАРИЧКА РАМПА. То је истовремено центар насеља, и најпрометнија станица аутобуског превоза.

Slika

Барич је познат по некадашњем гиганту Првој Искри, који је у најбоље време запошљавала 7.000 радника. Бомбардовање те фабрике 1999-те је и данас у болном сећању многих људи, не само у Баричу, него и хиљада људи који су са разних страна долазили да раде у истој, укључујући и Београд. То није била само фабрика, то је за хиљаде људи био основни извор прихода за породицу, а са обзиром колико су времена проводили у истој и породица! :violina: Бомбе су разнеле много више од фабричких хала, од којих данас ради само једна са око 300 радника.

Наследећој слици је поглед према Баричкој рампи са брда. Замислите да стојите на истом месту, а на месту оних паркираних аутомобила ћиху-ћиху, призор и звук живота, срца које је изчупано из груди ових насеља, давне 1968. године!
Slika

На овом месту се аутомобили паркирају, јер је гњаважа преседати на кружни аутобус, који задире одавде читавих 6 километара, колико се од ове тачке протеже насеље развијано уз пругу. Зато сам у варијантама и 2 и 4 предвиђао два стајалишта за ову данас забит, Мала Моштаница, и Баричка река, иста она која је Ћира некада имао.
Slika

Идемо даље Железничком улицом. Иначе, дан данас, локалци када иду улицама на некадашњој Ћириној траси кажу "идем пругом". На сликама се види како су локалци померали ограде на државно земљиште, и наравно да би то морало да буде уклањано у трошку власника, без икакве надокнаде. На крају, зашто да се буни неко коме ће захваљујући прузи скочила вредност куће за 20%-60%.
Slika

Још један пример. На државном земљишту је без проблема могуће направити једноколосечну пругу на средини, по једна једносмерна коловозна трака са сваке стране пруге, тротоар и комуналне инсталације. Са леве стране пута гледано на слику је само један ред кућа између пруге и главног пута према Малој Моштаници профила 1+1. Међутим, многи су своје колске улазе усмерили према прузи, многи и гараже направили.

Slika

Идемо даље, на овом месту се спајају главни пут Барич - Мала Моштаница са Железничком улицом, око километар ипо од стајалишта Баричка рампа, и око пола километра од стајалишта Баричка река. Види се да је овде пружни појас јако широк.

Slika

Још једна слика мало даље. Иначе, одавде, па све до тунела, у дужини око 4 километра је могуће имати два колосека и брзину 80км/с без проблема (насеље је само са једне стране пута, изузев пар места где се могу направити прелази са рампама).

Slika

Једина мало незгодна, али не и нерешива је позиција самог стајалишта Баричка река. Постоји неколико кућа са пар локала, смештених уз сам пут на окуци реке. Ту би се друмски саобраћај могао преусмеравати према реци, јер у случају изградње, пруга би ту била најважнија саобраћајница.

Slika

У наставку идемо у Малу Моштаницу, насеље које је убедљиво највише изгубило укидањем пруге.

Како не би било недоумица, везаних за стил писања, радим копи/паст са форума Беобуилд. Удружење љубитеља железнице средствима грађанске политике да приволи доносиоце одлука да се обнови пруга Београд - Обреновац, и на најбољи начин. Тренутно имамо сајт, а ускоро ћемо имати трибине у свим местима кроз које је пролазио Ћира. За сада за то имамо логистику у Обреновцу и Умци.
http://prugaodbeogradadoobrenovcasr.web ... te-resenja

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8238
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od PECELJ »

Gospodin cira-1 usvom postu je naveo sledeće :

Kad se krene ka beogradu a pre skretničarske kućice, sa desne strane je stara zgrada železničke stanice u Obrenovcu,
napravljena kada je puštena pruga Valjevo - Lajkovac Obrenovac - zabrežje i postavio ovu sliku :
Slika

Da li to znači da su postojale 2 stanice Obrenovac ?
Koliko vidim prva je i danas očuvana a u drugoj je autobuska stanica.
Postoji slika iz I sv.rata gde je stanica zapaljena i delimično srušena.
Logično je pitanje kada je podignuta ova druga stanica ?

Zamolio bih g.ciru-1 da nam to razjasni, barem meni.

Pozdrav

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2470
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od cira-1 »

Druga stanična zgrada je podignuta kad je rađena pruga za Beograd.Zbog priključka pruge iz Beograda i zato je stanica pomerena ka Lajkovcu.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8238
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac

Poruka od PECELJ »

Zahvaljujem g.cira-1.

Zabunu mi je izazvala činjenica da se do sada nije pojavila slika prvobitne stanice, moje ponekad nepažljivo čitanje teksta iznad slika
a i g.sencica svojom pogrešnom tvrdnjom na str.2 teme: Valjevo-Obrenovac-Zabrežje.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 47 gostiju