Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Srbiji
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od ivanjz »

Malo je zbunjujuća ova prva fotografija. Na ovoj slici nije most preko Zapadne Morave nego preko potoka kojim se snabdevala banja. Kasnije će ovaj most biti ukinut. Ovo je fotografija kada je stanica Ovčar Banja bila u samo mestu. Kasnije će biti pomerena niže u smeru Čačka, tako i da naznačena lokacije železničke stanice nije dobra.

http://www.google.com

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od PECELJ »

U pravu ste g.ivanjz. Na ovbe ove mape iz 1940 i 1943 se vidi da stanica nije odmah iza mosta 2 već niže prema Čačku.
Mene je zbunila ona slika gde je onaj most preko potoka.
1 1940.jpg
1 1940.jpg (208.95 KiB) Pregledano 1761 put
canvas 1.jpg
canvas 1.jpg (170.26 KiB) Pregledano 1761 put

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od Tamcic »

Господине Пецељ има грешки на вашој мапи

Slika

Црвеним стрелицама су означени мостови, белим стрелицама улаз и излаз из тунела из правца Чачка, жутом цртом је означено место где је био мост који није премошћавао ништа и био је предвиђен за будући канал хидроцентрале који никада није изграђен, наранџастом стрелицом је означено место првобитне станице, а жутом стрелицом место данашње станице.

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od Tamcic »

Овде сам означио трасе пруге уског и нормалног колосека. Жутом линијом је означена траса пруге уског колосека а црвеном траса пруге нормалног колосека. Трасе се поклапају једним делом од првобитне до данашње станице.

Slika

На сликама које је поставио господин Пецељ види се на првој слици првобитна станица са мостом који је изграђен за будући канал хидроцентрале који никада није направљен. На другој слици је први мост према Пожеги којим пруга прелази на десну обалу Мораве са данашњом хидроцентралом.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od PECELJ »

Zahvaljujem g.Tamcicu na iscrpnim objašnjenjima. Konačno se izgleda sporazumesmo !!! :D

Na kraju me je zbunila ova vaša rečenica :
" На другој слици је први мост према Пожеги којим пруга прелази на десну обалу Мораве са данашњом хидроцентралом."

Da li to znači da je brana i hidrocentarala bila neposredno pre mosta 1 (onako kako sam ja označio) ?

Ako Vas ne mrzi da li su tačne ove moje tvrdnje :
"Ako je ovo tačno onda smo na ovoj temi most 1 videli na str. : 6, 7, 8 14, 16, 19 i 25.
Most 2 je samo na str. 5 "

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od Tamcic »

Господине Пецељ брана је код моста број 2 како сте ви означили.Овим мостом пруга прелази на десну обалу Мораве. Овај мост се види на сликама на странама 14, 19 и 25 нисам сигуран за страну број 5. На странама 6, 7 и 8 је мост преко ничега намењен за будући канал хидроцентрале. На страници број 16 види се други мост према Пожеги којим се пруга враћа на леву обалу Мораве, мост број 1 како сте га ви означили.

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od Tamcic »

Негде сам прочитао али сад не могу да пронађем где. Укратко, природне карактеристике Овчарско-кабларске клисуре погодне су за градњу хидроелектрана. То су знали и када је пројектована и грађена пруга. Мост поред првобитне станице направљен је као мост изнад будућег канала хидроелектране да кад се буде градила електрана, градња не смета саобраћај и ради лакшег и бржег транспорта материјала и машина потребних за градњу електране. Балкански ратови па први и други светски рат су омели планове за градњу електране. После другог светског рата електрана је изграђена са много већим капацитетом него што је првобитно планирано а канал је изграђен на другом месту, где се данас налази (види се на мапама горе). Тако је овај мост преко 40 година премошћавао практично ништа.

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od Tamcic »

Хидроелектрана је укопана у брдо. Означио сам црвеним стрелицама мостове, белом стрелицом брану хидроцентрале, жутом танко је траса пруге, жуто дебело место моста преко ничега, наранџаста звездица је место првобитне станице, плавом је означен планиран канал електране, розе данашњи канал.

Slika

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od PECELJ »

Još jednom hvala g.Tamcic. Saznali smo i gde je bila brana sa hidroelektranom.

Lepo je imati čoveka na forumu koji dobro poznaje teren, vezan za određenu temu.

Srdačan pozdrav !

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Užice

Poruka od Tamcic »

Господине Пецељ хидроцентрала је активна, никада није престајала са радом. Пре три-четри године је урађен генерални ремонт и повећана снага. Доста података о овој електрани можете пронаћи на интернету. Скрећем са теме. Занимљиво за видети у дворишту електране је постављена као споменик прва турбина. Ако вас пут нанесе у овај крај јавите се па идемо у обилазак.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 14 gostiju