Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
RADOVI NA PRUZI LAJKOVAC – ČAČAK
Početkom 1911. godine organizovana je gradnja pruge Čačak – Gornji Milanovac- Lajkovac-Obrenovac-Beograd.
Radovi na ovoj pruzi izvođeni su i u toku samog rata jer je ova pruga s vojnostrategiskog gledišta bila vrlo važna
i Srbima i Austrougarima. Austrijanci su na brzinu pred sam kraj rata završili izgradnju pruge. Međutim zbog
klizavog terena i nestručnih radova, posle petnaestog voza pruga je skliznula a voz se survao u dolinu.
Za opravku pruga koje su u ratu porušene direkcija za građenje obrazovala je 15. januara 1920. godine šesnaest
sekcija za opravku pruga, od kojih su dve bile i u našem kraju : Valjevo – Zabrežje i Gornji Milanovac – Lajkovac.
Saniranje nasipa „ Pepeljevac“, 20 avgusta 1921. godine:
Definitivna popravka gornjeg nasipa putem vijadukta , 20.10.1921 godine.
Rekonstrukcija deonice pruge Lajkovac – Gornji Milanovac kod Velije 1921 godine:
Rekonstrukcija deonice pruge Lajkovac – Gornji Milanovac, nepoznata lokacija 1921. godine:
Ljutovnica: stanična zgrada, improvizovana vodostanica i rampa za ugalj, septembar 1921. godine:
Provizorna vodostanica gornjomilanovačke ložionice na Despotovici, 29. novembar 1921. godine :
*) Dr Milan Grujić : „Uzana lajkovačka pruga“
http://www.google.com
Početkom 1911. godine organizovana je gradnja pruge Čačak – Gornji Milanovac- Lajkovac-Obrenovac-Beograd.
Radovi na ovoj pruzi izvođeni su i u toku samog rata jer je ova pruga s vojnostrategiskog gledišta bila vrlo važna
i Srbima i Austrougarima. Austrijanci su na brzinu pred sam kraj rata završili izgradnju pruge. Međutim zbog
klizavog terena i nestručnih radova, posle petnaestog voza pruga je skliznula a voz se survao u dolinu.
Za opravku pruga koje su u ratu porušene direkcija za građenje obrazovala je 15. januara 1920. godine šesnaest
sekcija za opravku pruga, od kojih su dve bile i u našem kraju : Valjevo – Zabrežje i Gornji Milanovac – Lajkovac.
Saniranje nasipa „ Pepeljevac“, 20 avgusta 1921. godine:
Definitivna popravka gornjeg nasipa putem vijadukta , 20.10.1921 godine.
Rekonstrukcija deonice pruge Lajkovac – Gornji Milanovac kod Velije 1921 godine:
Rekonstrukcija deonice pruge Lajkovac – Gornji Milanovac, nepoznata lokacija 1921. godine:
Ljutovnica: stanična zgrada, improvizovana vodostanica i rampa za ugalj, septembar 1921. godine:
Provizorna vodostanica gornjomilanovačke ložionice na Despotovici, 29. novembar 1921. godine :
*) Dr Milan Grujić : „Uzana lajkovačka pruga“
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Fotografija je nastala u doba Austrijske okupacije Srbije u I svetskom
ratu, pa se na njoj vide i okupatorski vojnici.
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Železnička stanica Čačak na staroj razglednici.
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Železnička stanica Čačak. Fotografija iz 40-ih godina prošlog veka.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
-
- Šef stanice
- Poruke: 422
- Pridružen: 29 Maj 2012, 10:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Vrlo lepa reportaža novinara "Politike" o tužnoj sudbini
seljak uz Nakučana nakon ukidanja ćire-
http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/O ... oz.sr.html
seljak uz Nakučana nakon ukidanja ćire-
http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/O ... oz.sr.html
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Jedan od redova vožnje (verovatno predratni) :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Zbog izgradnje pruge Beograd-Bar u maju 1968.godine ukid ase saobraćaj na pruzi Čukarica-Lajkovac.
Od tada je važio ovaj red vožnje prema Sarajevu sa samo jednim direktnim vozom i reletivno malo lokalnih :
Nije ni to drugo trajalo, pa kad je proradio normalni kolosek od Beograda do Lajkovca (šinobusi) važio je ovaj red vožnje.
Iz Beograda se presedalo u Lajkovcu kao i u Čačku ka Kraljevu (normalni kolosek) i Užicu (uzani kolosek ).
Tako je sve to bilo do 31.12.1969.godine kada je ispraćen poslednji voz iz lajkovca ka Čačku.
Od tada je važio ovaj red vožnje prema Sarajevu sa samo jednim direktnim vozom i reletivno malo lokalnih :
Nije ni to drugo trajalo, pa kad je proradio normalni kolosek od Beograda do Lajkovca (šinobusi) važio je ovaj red vožnje.
Iz Beograda se presedalo u Lajkovcu kao i u Čačku ka Kraljevu (normalni kolosek) i Užicu (uzani kolosek ).
Tako je sve to bilo do 31.12.1969.godine kada je ispraćen poslednji voz iz lajkovca ka Čačku.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 53 gosta