Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Ova predhodna slika iz Paraćina je zanimljiva po jednom detalju.
Mi dosad nismo viđali ovakav tip vagona . Verovatno dvoosovinski ?
Imali smo jednu sliku iz Valjeva za vreme WWI , vagoni su slični ali duži.
Možda će nam poštovani g.sdz361 moći nešto reći o njima ?
Mi dosad nismo viđali ovakav tip vagona . Verovatno dvoosovinski ?
Imali smo jednu sliku iz Valjeva za vreme WWI , vagoni su slični ali duži.
Možda će nam poštovani g.sdz361 moći nešto reći o njima ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Na ovoj stranici
http://www.zeleznice.in.rs:8080/forum/v ... &start=150
ove iste teme je meni upućen odgovor po pitanju dvoosovaca. Na dosta slika se vide ovi vagoni. Na prethodnoj stranici sve slike na kojima se pojavljuje lokomotiva serije 92 su putnički dvoosovinski vagoni.
http://www.zeleznice.in.rs:8080/forum/v ... &start=150
ove iste teme je meni upućen odgovor po pitanju dvoosovaca. Na dosta slika se vide ovi vagoni. Na prethodnoj stranici sve slike na kojima se pojavljuje lokomotiva serije 92 su putnički dvoosovinski vagoni.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Izvinjavam se g.mali.paja a takođe i g.sdz361 jer je detaljan odgovor na moje pitanje dat ranije na ovoj temi. Potpuno sam zaboravio
Prenosim ih ponovo u celosti :
Prenosim ih ponovo u celosti :
sdz361 piše:Na pruzi Paraćin - Zaječar dvoosovinski putnički vagoni su se zadržali dugo , tj. sve do njenog ukidanja ali samo za lokale Paraćin - Popovac (cementara). Naime od 1955. godine velika cementara u Popovcu je (mesto dotadašnje veze industriskom prugom 0,60 m) je povezana sa JŽ prugom upletenog koloseka 0,76/1,435 m. Teretni vozovi su uglavnom bili normalnog koloseka, dok su lokali za prevoz radnika bili uzani. Za njih su korišćeni dvoosovinci jer na pruzi nije bilo mnogo uspona, a i relacija je bila kratka. Putnički vozovi na kompletnoj relaciji Paraćin - Zaječar su još od pre rata bili sastavljeni isključivo od četvorosovinskih vagona. Teretni dvoosovnci su jako rano izbačeni i na ovoj pruzi.mali.paja piše:Prteći slike na ovom forumu primjetio sam da su se na ovoj pruzi dosta dugo zadržali dvoosovinski putnički vagoni. Na pruzi od Sarajeva na istok (prema Užicu i Beogrdu) i jug (prema Mostaru, Pločama, Zelenici, Dubrovniku i Titogradu) su relativno rano nestali kao i teretni. Znam da mi je pokojni otac koji je bio strojovođa pričao da su izbačeni radi male nosivosti (teretni) kao i putnički. Drugi problem je bio što je onda trebalo i više kočničara. Treći problem je bio u tome da je bilo dosta uspona gdje se trebalo potiskivati. Kod potiskivanja kako su ti dvoosovci i lakši dolalizlo bi do sabijanja vagona u krivinama i potom iskakanja. Iza toga su ostali samo troosovinski i četveroosovinski vagoni (putnički i teretni). Negdje početkom šezdesetih i putnički troosovci su otpali. Ustvari ti troosovci su bili zatvoreni teretni vagoni (serija G) koji su imali unutra uzduž vagona sa obje strane klupe i na čelu vrata kako bi se moglo prelaziti iz vagona u vagon (kondukteri). Mislim da je to čak bio i 3 razred. Kasnije su ti vagoni najviše korišteni kao službeni.
Dvoosovinski putnički vagoni su do kraja korišćeni još na prugama Požarevac - Petrovac i Zrenjanin - Radojevo. Na ovoj poslednjoj su i teretni vagoni uglavnom bili dvoosovinski.
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
[quote="PECELJ"]Ova predhodna slika iz Paraćina je zanimljiva po jednom detalju.
Mi dosad nismo viđali ovakav tip vagona . Verovatno dvoosovinski ?
Imali smo jednu sliku iz Valjeva za vreme WWI , vagoni su slični ali duži.
Možda će nam poštovani g.sdz361 moći nešto reći o njima ?
Nešto sam već rekao, a da malo i dopunim. Bar neki od vagona na prvoj slici su istog tipa kao na drugoj iz vremena I sv. rata. Malo istorije:
u prvom periodu razvoja uzanih pruga SDŽ radilo se o kraćim pojedinačnim prugama. Zato je i vozni park bio sličan onim na lokalnim prugama u npr. Austriji, Nemačkoj ili Belgiji. U slučaju putničkih vagona to je značilo kratki, jednostavni dvoosovnci. Posle pojedinačnih slučajeva, prva veća nabavka takvih vagona je bila 1908. godine tj. pred otvaranje Valjevske pruge. Tada je nabavljeno 27 dvoosovinskih vagona 2 i 3 razreda iz Belgiske fabrike "Energie". Ti vagoni su prikazani na slici iz Valjeva, ali ih je bilo i na drugim prugama. Sledeća nabavka uzanih putničkih vagona je usledila 1912. godine ali tada su uzane pruge u Srbiji već predstavljale pravu mrežu sa dugačkim relacijama, pa je odlučeno da se nabave četvorosovinski vagoni slični onima na BHLB. Otada su, do ukidanja uzanih pruga, svi putnički vagoni nabavljani za uzani kolosek bili četvoroosovinski. Ako se i pojavio neki novi dvoosovinac to je bilo u sklopu preuzimanja neke privatne pruge u sastav JDŽ/JŽ.
Nakon pristizanja četvorosovinaca pomenuti belgiski vagoni su razdeljeni na sve pruge u Srbiji za lokale, a neki su stigli i u Bosnu. Nakon II svetskog rata, skoro uzani putnički vagoni su rekonstruisani, uključujući i ove, pa su dobili malo moderniji izgled, oplatu od lima, manji broj prozora, drugačiji raspored sedišta i toaleta. Upravo u tom "izdanju" se vide na prvoj slici iz Paraćina, gde im originalno poreklo otkriva isključivo ovalni krov takozvani "Haubendach".
Mi dosad nismo viđali ovakav tip vagona . Verovatno dvoosovinski ?
Imali smo jednu sliku iz Valjeva za vreme WWI , vagoni su slični ali duži.
Možda će nam poštovani g.sdz361 moći nešto reći o njima ?
Nešto sam već rekao, a da malo i dopunim. Bar neki od vagona na prvoj slici su istog tipa kao na drugoj iz vremena I sv. rata. Malo istorije:
u prvom periodu razvoja uzanih pruga SDŽ radilo se o kraćim pojedinačnim prugama. Zato je i vozni park bio sličan onim na lokalnim prugama u npr. Austriji, Nemačkoj ili Belgiji. U slučaju putničkih vagona to je značilo kratki, jednostavni dvoosovnci. Posle pojedinačnih slučajeva, prva veća nabavka takvih vagona je bila 1908. godine tj. pred otvaranje Valjevske pruge. Tada je nabavljeno 27 dvoosovinskih vagona 2 i 3 razreda iz Belgiske fabrike "Energie". Ti vagoni su prikazani na slici iz Valjeva, ali ih je bilo i na drugim prugama. Sledeća nabavka uzanih putničkih vagona je usledila 1912. godine ali tada su uzane pruge u Srbiji već predstavljale pravu mrežu sa dugačkim relacijama, pa je odlučeno da se nabave četvorosovinski vagoni slični onima na BHLB. Otada su, do ukidanja uzanih pruga, svi putnički vagoni nabavljani za uzani kolosek bili četvoroosovinski. Ako se i pojavio neki novi dvoosovinac to je bilo u sklopu preuzimanja neke privatne pruge u sastav JDŽ/JŽ.
Nakon pristizanja četvorosovinaca pomenuti belgiski vagoni su razdeljeni na sve pruge u Srbiji za lokale, a neki su stigli i u Bosnu. Nakon II svetskog rata, skoro uzani putnički vagoni su rekonstruisani, uključujući i ove, pa su dobili malo moderniji izgled, oplatu od lima, manji broj prozora, drugačiji raspored sedišta i toaleta. Upravo u tom "izdanju" se vide na prvoj slici iz Paraćina, gde im originalno poreklo otkriva isključivo ovalni krov takozvani "Haubendach".
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Hvala g.sdz361 na novim detaljima oko dvoosovinskim vagona .
Srdačan pozdrav !
Srdačan pozdrav !
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Greške se i dalje ponavljaju !!!
Još jedna fotografija lokomotive JŽ 83-173 na čelu putničkog voza , ndgde na pruzi Zaječar - Paraćin :
Izvorm : ebay
Još jedna fotografija lokomotive JŽ 83-173 na čelu putničkog voza , ndgde na pruzi Zaječar - Paraćin :
Izvorm : ebay
-
- Šef stanice
- Poruke: 434
- Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
a sta g-din sdz361 moze reci o dvoosovinskim putnickim vagonima koja su bila u eksploataciji .posle drugog sv.. rata na pruzi zrenjanin -srpska crnja radojevo,pa putnickim dvoosovinskim vagonima koji su bili u eksploataciji na pruzi bijeljina -bosanska mezgraja/ugljevik.ti vagoni su bili u eksploataciji pre ilidzanaca i antonijevica pred ukidanje.molio bih odgovor.
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Kako odbiti molbu poštovanog gospodina colicdusan-a325. U prethodnom tekstu sam pisao o dvoosovnim vagonima koje je nabavljao SDŽ. Ove dve pruge su imale "drugačije poreklo" pa se i njihov vozni park donekle razlikovao. Ali o voznom parku ovih pruga u odgovarajućim temama.colicdusan325 piše:a sta g-din sdz361 moze reci o dvoosovinskim putnickim vagonima koja su bila u eksploataciji .posle drugog sv.. rata na pruzi zrenjanin -srpska crnja radojevo,pa putnickim dvoosovinskim vagonima koji su bili u eksploataciji na pruzi bijeljina -bosanska mezgraja/ugljevik.ti vagoni su bili u eksploataciji pre ilidzanaca i antonijevica pred ukidanje.molio bih odgovor.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
- Prilozi
-
- Metovnica-zeleznicka-stanica-1906.jpg (78.43 KiB) Pregledano 2555 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Paraćin-Zaječar i Metovnica - Bor
Negde na pruzi Paraćin - Zaječar. Malo je čudno što lokomotiva vozi unazad. Imai smo sličnu fotografiju gde je pisalo da je snimljeno u blizini Davidovca.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- 92-Paracin-Zajecar-1967.jpg (116.85 KiB) Pregledano 2518 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 25 gostiju