Lajkovački železnički čvor
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Železničari i pioniri na proslavi Dana železničara u Lajkovcu, slikani ispred lokomotive 85-017.
http://www.google.com
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Prema priči starog mašinovođe Marković Slavka – Žace,
koji je celo vreme vozio lokomotivu 85-016 i koga smo već
spominjali, u Užicu su vozove preuzimale mašinovođe iz ložionice u Užicu
i vozili ih dalje do Višegrada. Takođe vozno osoblje iz Srbije imalo je
maršutu do Višegrada. Prema njegovom sećanju u Užicu su najčešće bile
lokomotive: 85-033, 85-037 i 85-045 iz lajkovačke ložionice. Sa
lokomotivom 85-016 imao je iskakanje i prevrtanje u Skobolju na
beogradskoj pruzi, zajedno sa ložačem Ilićem. Srećom bez nekih većih
posledica.
Na slici dole 85-016 lokomotiva na održavanju u ložionici u Lajkovcu.
Prema tvrdnji g. Markovića lokomotive serije 85 vozile su i na pruzi
Lajkovac – Valjevo sve do početka 60-tih godina i on ih je vozio. Međutim
pruga je bila vrlo loša pa je on lično poslao dopis upravi JŽ u Beogradu
da se njima zabrani saobraćaj za Valjevo. Uprava je to odobrila ali je
njegov šef Mladen Pakić bio vrlo ljut što je on preskočen u tome, jer je
dopis stigao iz Beograda. No ovo je vrlo verovatno, jer je tada
predsednik opštine u Lajkovcu bio Aleksa Marković, bliska familija
mašinovođe Markovića.
koji je celo vreme vozio lokomotivu 85-016 i koga smo već
spominjali, u Užicu su vozove preuzimale mašinovođe iz ložionice u Užicu
i vozili ih dalje do Višegrada. Takođe vozno osoblje iz Srbije imalo je
maršutu do Višegrada. Prema njegovom sećanju u Užicu su najčešće bile
lokomotive: 85-033, 85-037 i 85-045 iz lajkovačke ložionice. Sa
lokomotivom 85-016 imao je iskakanje i prevrtanje u Skobolju na
beogradskoj pruzi, zajedno sa ložačem Ilićem. Srećom bez nekih većih
posledica.
Na slici dole 85-016 lokomotiva na održavanju u ložionici u Lajkovcu.
Prema tvrdnji g. Markovića lokomotive serije 85 vozile su i na pruzi
Lajkovac – Valjevo sve do početka 60-tih godina i on ih je vozio. Međutim
pruga je bila vrlo loša pa je on lično poslao dopis upravi JŽ u Beogradu
da se njima zabrani saobraćaj za Valjevo. Uprava je to odobrila ali je
njegov šef Mladen Pakić bio vrlo ljut što je on preskočen u tome, jer je
dopis stigao iz Beograda. No ovo je vrlo verovatno, jer je tada
predsednik opštine u Lajkovcu bio Aleksa Marković, bliska familija
mašinovođe Markovića.
-
- Kondukter
- Poruke: 53
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:55
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Odlična reportaža sa Šaragnske osmice na njemačkom forumu željeznica.
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-6169773
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-6169773
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
.
Leta 1968. , kraj Ćirine ere: doček prvog voza u Lajkovcu na normalnoj pruzi....
.
Leta 1968. , kraj Ćirine ere: doček prvog voza u Lajkovcu na normalnoj pruzi....
.
- presa
- Šef stanice
- Poruke: 378
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
- Mesto: Мали Борак
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
O dolasku prvog voza prugom normalnog koloseka u Lajkovac
nedugo posled ukidanja "ćire" od Beograda "Politika" piše:
nedugo posled ukidanja "ćire" od Beograda "Politika" piše:
- jagafoto
- Vozovođa
- Poruke: 288
- Pridružen: 01 Apr 2012, 20:24
- Kontakt:
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Ložionica u Lajkovcu 1928. godine.
Nekako se čini da je ova lokomotiva velika, pa je veliko i pitanje da li je
ovo baš snimljeno u Lajkovcu.
http://www.google.com
Nekako se čini da je ova lokomotiva velika, pa je veliko i pitanje da li je
ovo baš snimljeno u Lajkovcu.
http://www.google.com
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Pitao sam gospodina Zorana Bundala odličnog poznavaoca pruga i lokomotiva i dobio sam sledeći odgovor :
Lokomotiva je sa normalnog koloseka i austrijske proizvodnje, tako da nije ložionica u Lajkovcu. Teško je odrediti o kojoj ložionici se radi.
Lokomotiva je sa normalnog koloseka i austrijske proizvodnje, tako da nije ložionica u Lajkovcu. Teško je odrediti o kojoj ložionici se radi.
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Poštovani ivanjz i cira1.I ja bih se složio sa vama da najverovatnije nije reč o Lajkovcu. Gospodin Bundalo je u pravu...Lokomotiva je sa normalnog koloseka i austrijske proizvodnje.
Pa ipak...postoji verovatnoća da se radi o Lajkovcu. Ova slika nije napravljena ispred glavne zgrade ložionice, ma gde ona bila. Snimljena je ispred neke pomoćne zgrade gde su se vršile popravke. Moguće je i da je nešto stariji snimak od 1928. godine. Ložionica - Lajkovac je u to vreme imala takvu pomoćnu zgradu koja je često trpela renoviranja . Gledao sam neke fotografije s početka tridesetih godina...izgleda da su voleli da se grupno fotografišu sa lokomotivom baš ispred te zgrade sa uzanim kolosekom u prvom planu. Ali na tim fotografijama nije isti oblik prozora kao na ovoj iz 1928. Treba reći da je u to vreme na čelu ložionice bio Žan Murge a moje fotografije su iz perioda Miroslava Markovića ( došao za šefa 1929 )...a svaki šef voli da kad dođe malo menja, renovira. Osim toga i Žan Murge je povodom obeležavanja 20 godina pruge Žabrežje - Valjevo izveo značajne radove i izmene u krugu ložionice.
Otkuda lokomotiva za normane koloseke u Lajkovcu..Nije nemoguće da su i njih popravljali s vremena na vreme u to vreme vrsni lajkovački majstori. Kako su ih transportovali? Nemam ideju..
Zanimljiva problematika ...Možda bi ivanjz trebao da se obrati izvoru fotografije ako je u mogućnosti...doduše, malo je verovatno da danas neko može da da tačan odgovor na ovo pitanje.
Pa ipak...postoji verovatnoća da se radi o Lajkovcu. Ova slika nije napravljena ispred glavne zgrade ložionice, ma gde ona bila. Snimljena je ispred neke pomoćne zgrade gde su se vršile popravke. Moguće je i da je nešto stariji snimak od 1928. godine. Ložionica - Lajkovac je u to vreme imala takvu pomoćnu zgradu koja je često trpela renoviranja . Gledao sam neke fotografije s početka tridesetih godina...izgleda da su voleli da se grupno fotografišu sa lokomotivom baš ispred te zgrade sa uzanim kolosekom u prvom planu. Ali na tim fotografijama nije isti oblik prozora kao na ovoj iz 1928. Treba reći da je u to vreme na čelu ložionice bio Žan Murge a moje fotografije su iz perioda Miroslava Markovića ( došao za šefa 1929 )...a svaki šef voli da kad dođe malo menja, renovira. Osim toga i Žan Murge je povodom obeležavanja 20 godina pruge Žabrežje - Valjevo izveo značajne radove i izmene u krugu ložionice.
Otkuda lokomotiva za normane koloseke u Lajkovcu..Nije nemoguće da su i njih popravljali s vremena na vreme u to vreme vrsni lajkovački majstori. Kako su ih transportovali? Nemam ideju..
Zanimljiva problematika ...Možda bi ivanjz trebao da se obrati izvoru fotografije ako je u mogućnosti...doduše, malo je verovatno da danas neko može da da tačan odgovor na ovo pitanje.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Odakle lokomotiva normalnog koloseka u Lajkovcu? Moguće su još dve pretpostavke:
1. Lokomotiva se koristila za toplu vodu koja se koristila u kuputilu
2. Za proizvodnju struje.
Poznato je da ložionica u Lajkovcau i stanica imala struju koja se tu proizvodila. Tek je
lajkovac 1938. godine dobio struju iz termolektrane u Vreocima.
1. Lokomotiva se koristila za toplu vodu koja se koristila u kuputilu
2. Za proizvodnju struje.
Poznato je da ložionica u Lajkovcau i stanica imala struju koja se tu proizvodila. Tek je
lajkovac 1938. godine dobio struju iz termolektrane u Vreocima.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 18 gostiju