Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od Tamcic »

Станица Ниш
Slika

Воз за Димитровград

Slika

Локомотива 661 увлачи међународни воз Софија Београд са колима за Москву у станицу Ниш

Slika

Slika


Slika

Tamcic
Vozovođa
Poruke: 212
Pridružen: 13 Feb 2014, 15:28
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od Tamcic »

Станица Мердаре сликано са суседног брда

Slika

Гарнитура 711 у станици Мердаре

Slika

Гарнитура 711 одлази за Куршумлију

Slika

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od ivanjz »

Stara razglednica Prokuplja iz 30-tih godina prošlog veka kada je železnička stanica bila ponos grada.

http://www.google.com
Prilozi
ProkupljeSt.jpg
ProkupljeSt.jpg (90.05 KiB) Pregledano 3010 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od ivanjz »

Železnički most u Prokuplju.

http://www.google.com
Prilozi
Prokuplje.jpg
Prokuplje.jpg (95.43 KiB) Pregledano 2971 put

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od ivanjz »

Železnička stanica Prokuplje.

http://www.google.com
Prilozi
ProkupljeSt.jpg
ProkupljeSt.jpg (50.11 KiB) Pregledano 2845 puta

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2464
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od cira-1 »

Otvaranje pruge Niš-Prokuplje,
1.jpg
1.jpg (215.78 KiB) Pregledano 2789 puta
2.jpg
2.jpg (206.66 KiB) Pregledano 2789 puta
3.jpg
3.jpg (204.31 KiB) Pregledano 2789 puta
Izvor : Ilustrovani list, br. 2, 10..I.1926.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8134
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od PECELJ »

Doček Patrijarha Dimitrija u železničkoj stanici u Prištini, na putu za Peć.

Vreme : period 20-30 godina.

322225130_1502049576866945_3896316156228061990_n.jpg
322225130_1502049576866945_3896316156228061990_n.jpg (445.89 KiB) Pregledano 486 puta
Izvor : T.Nikodijević

Toma
Nadzornik pruge
Poruke: 46
Pridružen: 22 Feb 2017, 20:23
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od Toma »

cira-1 piše: 12 Nov 2012, 14:08 ...a već 6.7.1930 na velikoj svečanosti prvi voz je stigao u Kuršumliju...
...a Kuršumlija čeona...
Koji je razlog da je Kuršumlija čeona stanica? Neka ideja produljenja pruge prema sjeverozapadu, ili?

Hvala i pozdrav
toma

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 242
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od Tanka vatra »

Toma piše: 02 Jul 2023, 14:33
cira-1 piše: 12 Nov 2012, 14:08 ...a već 6.7.1930 na velikoj svečanosti prvi voz je stigao u Kuršumliju...
...a Kuršumlija čeona...
Koji je razlog da je Kuršumlija čeona stanica? Neka ideja produljenja pruge prema sjeverozapadu, ili?

Hvala i pozdrav
toma
U pitanju je bila konfiguracija terena - planinski Prevoj Prepolac (876 m/nv) ispod kojeg je bio predviđen tunel. Zatim visinska razlika između Kuršumlije (366 m/nv) i Podujeva (676 m/nv) - što su bili odlučujući faktori da se pruga gradi dolinom reke Kosanice,pa dalje na Merdare i na kraju Podujevo.
Izgradnjom mosta preko reke Toplice,kojim je povezana stanica Kastrat na pruzi Priština - Kuršumlija sa Rasputnicom "1" na pruzi Niš - Kuršumlija, formirana je triangla radi promene pravca kretanja vozova.Za vreme parne vuče voz iz Niša za pravac Priština,bi po polasku iz Kuršumlije gurao celu garnituru unazad do iza Rasputnice "1",i odatle drugim kolosekom pravac stanica Kastrat,dakle dimnjakom napred.
Isti slučaj je bio sa vozovima koji su dolazili iz pravca Prištine : po polasku iz Kuršumlije,garnitura voza bi bila gurana unazad do izlaza iz stanice Kastrat,gde bi nakon promene koloseka krenula dimnjakom napred u ka Rasputnici "1" i dalje za Niš.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Prokuplje - Priština - Kosovo Polje

Poruka od mali.paja »

Tanka vatra piše: 05 Jul 2023, 23:18
Toma piše: 02 Jul 2023, 14:33
cira-1 piše: 12 Nov 2012, 14:08 ...a već 6.7.1930 na velikoj svečanosti prvi voz je stigao u Kuršumliju...
...a Kuršumlija čeona...
Koji je razlog da je Kuršumlija čeona stanica? Neka ideja produljenja pruge prema sjeverozapadu, ili?

Hvala i pozdrav
toma
U pitanju je bila konfiguracija terena - planinski Prevoj Prepolac (876 m/nv) ispod kojeg je bio predviđen tunel. Zatim visinska razlika između Kuršumlije (366 m/nv) i Podujeva (676 m/nv) - što su bili odlučujući faktori da se pruga gradi dolinom reke Kosanice,pa dalje na Merdare i na kraju Podujevo.
Izgradnjom mosta preko reke Toplice,kojim je povezana stanica Kastrat na pruzi Priština - Kuršumlija sa Rasputnicom "1" na pruzi Niš - Kuršumlija, formirana je triangla radi promene pravca kretanja vozova.Za vreme parne vuče voz iz Niša za pravac Priština,bi po polasku iz Kuršumlije gurao celu garnituru unazad do iza Rasputnice "1",i odatle drugim kolosekom pravac stanica Kastrat,dakle dimnjakom napred.
Isti slučaj je bio sa vozovima koji su dolazili iz pravca Prištine : po polasku iz Kuršumlije,garnitura voza bi bila gurana unazad do izlaza iz stanice Kastrat,gde bi nakon promene koloseka krenula dimnjakom napred u ka Rasputnici "1" i dalje za Niš.
Da li je isto bilo za putničke i teretne vlakove? Pretpostavljam da je to sve bilo ucrtano u grafikon pruge kao i u vozni red? Kada odem u Službu za VR HŽ-a baš ću potražiti grafikon te pruge i pogledati. Inače HŽ ima grafikone još i iz AU perioda. Imao sam u rukama grafikon pruge Beč-Maribor iz neznam koje godine iz dvadestih prošlog stoljeća. Kada sma spomenuo i teretni promet da li je njega bilo? Pitam radi toga jer su teretni vlakovi ipak duži i problematičniji za guranje.
U Celju znam još iz osamdesetih godina kao su otpremali teretne vlakove za Velnje. Kako je dansa morao bih se raspitati. Isto ću ukratko objasniti. Radio sam i na zamjeni u Kumrovcu. Od tamo je bilo dosta putničkih vlakova prema Celju. Kumrovec je sa Hrvatske strane posljednji kolodvor a u Sloveniji je prvi Imeno. Teretnog prometa skoro da nije ni bilo. Nešto malo do Imenog i sva dostava je bila iz Kumrovca. Lokomotiva od putničkog vlaka pristiglog iz Zagreba je išla tu jednu stanicu za dostavu ili otpremu iz Imenog. Radi toga smo dobivali i VR od ŽG-a Ljubljana kao i grafikone. Teretni dio kolodvora Celje nalazio se sjevernije od putničkog uz magistralnu prugu Z.Most-Maribor-Austrija. Pruga za Velenje se odvajala zapadno iz putničkog dijela. Između teretnog dijela kolodvora Celje i pruge prema Velenju nije bilo kolosiječne veze. Inače teretni dio kolodvora Celje se zvao Čret. Teretni promet prema i iz Velenja bio je dosta veliki. Vlak bi se složio u teretnom dijelu. Lokomotiva koja je trebala vući vlak je sjela na čelo dok bi na drugi kraj sjela manevarka. Manevarka bi praktično bila tih 1-2 kilometra vozna lokomotiva i vukla vlak do putničkog dijela gdje bi otkopčala a vlak bi sada sa promjenjenim smjerom nastavila stvarna vozna lokomotiva koja je u Celje stigla na kraju.
Ne odnosi se direktno baš na ovu temu ali me ponukalo ovo pisanje sa promjenom smjera. Ako nekome smeta žao mi je na OT-u7.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju